Grupp: Huvudforum

Köptips för veckan!

0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 10:57:02

Hej igen alla glada aktiesparare!

Ni som följt oss, vet att vi haft Nokia i 2 månader, men nu har den avvecklats med rejäl vinst, därför har vi tagit fram ett köptips för veckan som ser intressant ut:

KÖP CYBERCOM köppris 52,oo (säljs för 55,50)

Fina ordrar från bl,a Telia gör att företaget erhåller löpande likvider, vilket är nödvändigt i denna bransch! Ett företag som kommer överleva IT-kraschen, varför inte redan nu gå in i företaget?

//Pether

0
Ogilla!
8
Gilla!
2001-04-30 11:32:49

Spännande. Vad har ni för tidshorisont på Cybercom? Har ni någon stop loss-kurs?

Vänliga hälsningar

0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 11:36:15
Japp spännande... Men helst vill man ju höra lite motivering, stoplos nivå, tidshorisont osv. =) Sedan så verkar ju inte omsättningen vara den bästa, vilket ju kan göra det svårt att gå i och ur på kort tid. // Jonas Örn stry@algonet.se ; Besök gärna min aktie sida!
0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 11:37:51

Hej Manuel!

Tidshorisonten ligger på allt mellan 1 timma och fram till fredag em. Dessutom är vi allergiska på stop-losser, det har du förstått på vårt Nokiainnehav, har man ett rejält företag i portföljen brukar det klättra upp till köpkursen, istället för att använda stop-loss hela tiden! Cybercom har på en timme gått upp, så säljarna är redan på 55,-

0
Ogilla!
4
Gilla!
2001-04-30 11:41:58

Jo, jag vet att ni behandlade Nokia på det vis du beskriver, men det känns ändå lite skakigt att inte ha någon nivå där man kliver av. Tänk om den faktiskt inte går upp. Det måste ju hända ibland och då är stop loss räddningen. Jag brukar alltid tro att de aktier jag satsar på är rejäla. Trots det gör jag förluster ibland. 8-)

Vänliga hälsningar

0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 12:00:00

Visst gör man förlustaffärer ibland, men eftersom vi har så liten vinstmarginal, är det meningen att aktien skall iväg under samma vecka, och då blir riskerna mindre. Däremot, människor som skall fördubbla värdet på sina aktier,de tycker vi skall ha stop-loss, men på det korta perspektivet, tycker vi att det är onödigt!

0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 12:32:20
#5 Kanske det, men sa du inte att ni haft Nokia en längre tid? "" Ni som följt oss, vet att vi haft Nokia i 2 månader "". Känns lite riskabelt att inte använda stoploss då, tycker jag. Vad grundar ni erea rekar med? TA, FA? .... MVH // Jonas Örn stry@algonet.se ; Besök gärna min aktie sida!
0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 12:35:17

Instämmer med stry...ingen stop..., omvärderar ni aktierna när/om negativa nyheter kommer? hur beslutar ni er för sälj i positioner som inte gått dit ni vill??

0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 12:37:20
Ni får även gärna utveckla följande mening då jag inte riktigt förstår (dum?): "Däremot, människor som skall fördubbla värdet på sina aktier,de tycker vi skall ha stop-loss, men på det korta perspektivet, tycker vi att det är onödigt!" Detta är egentligen tvärt emot mina "regler". En långsiktig investerare har "råd" att ligga i förlust ett litet tag medans för en trader är det inte lika intressant då man kanske vill "hoppa på" andra tåg...
0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 12:38:16
Sedan så kan man ju tillägga att det lär vara rätt svårt att få ett avslut på 52kr... Ett sådant idag på 200 aktier. Sedan stigit kraftigt till 54kr. // Jonas Örn stry@algonet.se ; Besök gärna min aktie sida!
0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 12:42:26

löd rådet köp på 52 sälj på 55,50?

0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 12:46:10
"" KÖP CYBERCOM köppris 52,oo (säljs för 55,50) "" // Jonas Örn stry@algonet.se ; Besök gärna min aktie sida!
0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 12:50:50

Helt ointressant tradeobjekt för oss som daytradar. Man måste hålla sig till aktier som är väl omsatta och inte har orderbok om 100 aktier osv. Helt meningslöst. Ska man köpa 100 st då eller?

Bättre ni analysererar och ger tips om aktier som man kan trada i, Nokia, LME och aktier på omsatta listan.

Mvh Sandmark

0
Ogilla!
2
Gilla!
2001-04-30 12:53:46

Sen att köra utan stop loss är ju helt vansinnigt. Så kan man bara säga om man inte har tradat på riktigt. Väldigt oseriöst att tycka att man inte ska ha stop loss. för en tradar är stop loss det viktigaste. På lång sikt kanske man kan skippa den, men dessto kortare man spekar dessto viktigare är den. Kom inte och säga något annat för det är bara skitsnack!

Mvh Sandmark

0
Ogilla!
8
Gilla!
2001-04-30 12:57:45
#13 Håller med dig till 100%. På långa innehav bör man köra en stop-loss strax under senaste botten för att försäkra sig mot större förluster. //ST
0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 13:31:06
Instämmer med föregående. Krävs en del förklaring habo: "" men på det korta perspektivet, tycker vi att det är onödigt!". // Jonas Örn stry@algonet.se ; Besök gärna min aktie sida!
0
Ogilla!
7
Gilla!
2001-04-30 13:34:40

Håller med inlägg nr:12 till 100%

edvin

0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 14:11:53

Habo, hallå...kommentarer, svar?

0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 14:59:25

Förlåt vår frånvaro, varit körigt med våra aktier idag! Observera, våra tips ger vi ut gratis, utan förbehåll, det är när nya eventuella kunder kontaktar oss, som vi kör in hela registret, har sagt detta tidigare, och kan säga det igen, det vi skrev idag, var ju bara en "blänkare", medan kunderna erhållit mer info om denna aktien, naturligtvis! Trots de senare skribenterna negativatism, så har vi många som varit positiva under 2001 till våra tips, som så småningom blivit kunder!

*Måste erkänna att några av Er hade rätt idag,CyberCom var aldrig nere på nivåer så att vi fick avsluten, men vår indikation på snar uppgång var ju rätt. Håller dock med om att det skall vara mer avslut för att vara aktuellare! Ni som kallar oss för att aldrig tradat innan, blir jag lite besviken, eftersom det är mitt levebröd, och min plånbok hade inte varit tjock, om Ni hade haft rätt, inte roligt att få så mycket negativt, för ett gratistips som inte gick in! När negativitismen tar överhand för våra tips, väljer vi att försvinna från denna sida, med omedelbar verkan!

//Peter R , VD Habo Finans AB

0
Ogilla!
8
Gilla!
2001-04-30 15:09:59

Nu tycker jag att ni drar olyckliga slutsatser. Att det framförs synpunkter på hur era tips framställs borde inte vara anledning att upphöra med dem. Kanske kan ni fundera över hur ni presenterar råden i stället.

Att upphöra med råden därför att ett råd slår fel samtidigt som det uppstår en diskussion om er syn på stop loss tycker jag är fel. Låt framtiden visa hur era råd går i stället. Jag som har läst era råd tidigare vet att ni har haft rätt flera gånger också. Någon gång måste det gå fel och det får man acceptera.

Sov på saken!

Vänliga hälsningar

0
Ogilla!
1
Gilla!
2001-04-30 15:28:51
Håller med Manuel. Meningen var att framföra konstruktiv kretik och kunna prata om saken. Vet att era råd tidigare varit bra, så just den delen är det inget tvivel om. Som sagt tänk på saken =) MVH // Jonas Örn stry@algonet.se ; Besök gärna min aktie sida!
0
Ogilla!
16
Gilla!
2007-03-31 12:10:42

#18

"Trots de senare skribenterna negativatism, så har vi många som varit positiva under 2001 till våra tips, som så småningom blivit kunder! "

Dom torde bittert ha ångrat det steget ;)
 

Vh Björta

0
Ogilla!
1
Gilla!
2010-12-03 13:12:18

jag hade glömt bort helt att de varit aktiva här 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2010-12-03 13:18:02

en till som försvunnit, vad hette han, han jobbade på liten aktiemäklarfirma i stockholm som gick i kk.. var väldigt aktiv och verkade kunna sin sak ibland..

Upp till toppen