C-Rad-ILS puts väck/Försäljningsprognos
Om vi i rådande glädjeyra då alltså i ett halvår kurspressande Inter Life Science nu äntligen är ute ur leken skulle stanna upp och fråga oss vad vi kan vänta oss för försäljningssiffror framgent så kommer jag härmed med en prognos för kalenderåret 2015.
C-Rad själva ger ju inga prognoser som bekant, hittills vill säga men jag tror det kan ändra sig när man i december tar steget in på finlistan.
2015 tror jag vi uppnår en försäljning av minst:
100 Sentinel (kan enkelt uppnås via GE) ca. pris 800 000 kr
100 Catalyst (kan enkelt uppnås via Elekta) ca.pris 1,2 miljoner kr
100 GEMini (kombinerad dosimetri/bildplatta som kan bli en superhit) ca. pris 1,8miljoner kr
50 HIT System (via Cyrpa) osäker på prisbild men gissningsvis ca. 1 miljon kr
50 Smart Phantom RT (via Cyrpa) osäker på prisbild men gissningsvis ca. 1 miljon kr
20 Catalyst HD/PT (nya superCatalysterna) ca. pris 2 miljoner kr
Addera serviceavtal , dioddetektorer + en del annat runt omkring och vi får då en uppskattad omsättning på ca. 520 miljoner kr. Jag vet att C-Rad har marginaler på upp mot 70 % men jag lägger mig i spannet 60 %. C-Rad kommer då göra en vinst på ca. 310 miljoner kr. Räknar vi med ett P/E tal om 10 så har vi alltså då redan år 2015 ett bolagsvärde om dryga 3 miljarder kr.
Omräknat ger dessa siffror oss ett värde per aktie om ca. 160 kr.
Märk väl att dessa prognostiserade volymer ingalunda är några glädjekalkyler utan rim och reson och vi kan mycket väl komma upp i högre siffror vid tecknande av OEM avtal, (avtal om serieproduktion) med bransch drakarna General Electric, Elekta och Varian.
Orimligt med denna försäljningsökning ?
Nej, inte det minsta !
Köpvärd aktie ?
You Bet !
Ps. Som grädde på moset har vi den delikata faktorn när på kursresan Elekta vill lägga vantarna på bolaget, min gissning är att då GEMini är sluttrimmad nån gång detta kvartal så kommer detta spörsmål att diskuteras i detalj av Puusepp, Leksell & Co på Elektas HK.
Coolt mannen! :D Bra skrivit... inte fö att jag läst allt än :D
LYcka till att få aktier nu utan att norpa de ur högerspaleten! :D
1
Inte heller hunnit läsa allt men det ser j:gt bra ut :-)
Jäkla bra analys Siaren! :D
Jag tror nog att elekta ser till att köpa crad redan under 2014. När vi ligger runt 50-60 spänn. Tror dock att de avvaktar listbytet och gemini men de är ju mer eller mindre klara redan :D
Tror faktiskt att vi kommer att ligga över 30 spänn till listbytet i december. Någon som säger emot? :D
5 När tror du dom köper upp resterande del av Cypra?
.
Inlägget är redigerat av författaren.
6.
2015.
Tim säger ca 25 min in i videon att det har varit en kurspress från i stort sett början av året pga av ILS valt att avsluta sin investering. Normalt ligger IKEA kvar i 5 år i liknande investeringar men i C-Rad stannade de i 6 år.
Han visar en graf över kursen under 2013 och pekar på pressen på kursen under hela året och att den gick upp igår när ILS försvann.
Han säger sedan: -I sink this is a good time to invest in C-Rad. (ska uttalas med tysk brytning:-)
Whenever Elekta sell a free breathing gating for respiratory gating it will automaticaly be Catalyst.
Inlägget är redigerat av författaren.
Mycket bra presentation och jag slås av hur säker han är när han pratar om siffrorna och om bolaget.
Det här kommer att bli succé.
(fritt översatt)
- "Vi har nästa ökat orderingången med 100% de första två kvartalen, och det är våra svagaste kvartal. Ni kan ju bara gissa hur det kommer att se ut i de som komma skall.."
Han säger även rakt ut, precis som jag skrev i min analys i morse, att vid varje tillfälle som Elekta säljer en Linac med "respiratory gating" kommer det automatiskt följa med en Catalyst. Det här är stort.
Vi vet att Elekta har ca 50% av marknaden, vilket han påtalar. Vi vet att 50% säljs med den här applikationen. 50% av 1100st Linacs/år blir 550 st. Jag räknar lågt i mina prognoser och säger 400 st. 50 % av dessa kommer alltså automatiskt att innehålla en Catalyst. (Lyssna på presenationen vid 16:30 och framåt om ni inte tror mig). Alltså 200 st, lågt räknat. Jag estimerade med 150st år 2015...
Han står även och säger rakt ut att det är ett bra lägge att gå in nu och investera i C-rad. Aldrig sett maken till ett bättre och mer lättläst case.
Jag är övertygad om att vi når 30 kr mycket snabbt...
Mvh AktieSiaren
några reflektioner på anförandet:
Elektasamarbetet kommer generera MASSOR den saken är helt uppenbar.
USA säljstyrka uppe i 10 pers, Catalyst HD speciellt framtagen för USA marknaden som täcker 50 % av världsmarknaden.
Cyrpa- marknadens bästa lasersystem- verkar bli en total succé.
Varian samarbetet kvarstår och Elektas deal är inte exklusiv.
Sammanfattning: Mycket positiv redogörelse och jag är helt säker på att Tim Thurn är mannen som kommer föra fram C-Rad till en STOR spelare i branschen.
Som han själv säger, jag tror det är rätt läge att investera nu.
Jojo det kan man lugnt säga...
10
Det är ju helt sjukt! :D 200 st catalyst och han säger det rakt ut?? :D
Såg även på presentationen, vilket han inte nämnde (va ja vet) att orders redan var tagna när det gäller elektasamarbetet!
"First projekts ordered" ... :D
HAHA!
Glömde en sak, förbättringar på GEMini räknar Tim iskallt ska ge bättre kvalitet även på bukbilderna. GEMini står verkligen på tröskeln till att leverera och det duktigt !!
Den du keys! :D
Siaren!! Vad har du för strategier framöver? Sälja antar jag att du inte gör? :D
15
Sälja ? Det är ju som att svära i kyrkan :-)
Nä, känner mig på hyggligt humör det kanske kan bli en patenterad rensing framåt stängningsdags hehe
16
trodde väl att du skulle säga något sådant ;D
Får vi se ett eftermiddags rally a la gamla goda tider? :D Kan vi få se foppa vid dagens slut?
Ligger dock och tankar nu så få se om man har kvar några kulor om nån timme...
oops där fick man en bra hög på 19,80, skulle väntat nån minut tydligen :-(
15
Storfisken, jag har inga intentioner på att sälja. Har du läst min genomlysning av bolaget som jag publicerade i morse så förstår du själv. Dagens presentation från Tim Thurn är bara ytterligare ett kvitto på att allting håller på att släppa.
För övrigt så är jag rätt säker på att Hamberg, som är den nye storägaren, kommer att dra till sig många nya investerare. Han är ingen duvunge direkt.
Jag säljer, som sagt, ingenting förrän vi:
- Får se GEMini lanseras och säljas genom b2b
- Får se Elekta samarbetets fulla potential
- Får se GEs satsning via Sentinel
- Får se en positiv kvartalsrapport
- Får se ett listbyte, som jag verkligen tror på!
Men jag tror att vi kanske kommer att få se ett uppköpsförsök, och jag säger försök eftersom C-rad vet sin potential, inom en ganska snar framtid...
Ps. Jag skulle aldrig rekommendera köp om jag inte varit så trygg i min investering som nu... Ds.
Mvh AktieSiaren
Satan vad tråkig den där Handelsbankarn är då, han måste ju ha slut snart... Det är inte Olle för honom pratade jag precis med.
21 Du får väl be Olle och hans polare befria SHBaren ifrån dennes C-rad problem när dom ändå är i storköpartagen.
.
Känns som vi borde testa 27 kronor igen? Det var toppen innan emissionen + pressen av kursen + caset har blivit mycket bättre det senaste halvåret..
Tror skarpt på 25+ i oktober.
Någon som har en TA att slänga upp?
Som kuriosa kan nämna s att jag sålde 2439 på 27.7 i februari, dit den skall tillbaka snart
Du har ingen TA att slänga upp Sopis?
Mvh
Jo det är ju någon som säljer ganska glatt. Men SHB har också köpt mycket aktier för 15kr~
Men han är nog klar någon gång.
Bra köpläge..
Ja det är ju trist att se... Jag är dock långsiktig så för mig får han gärna sälja så att jag kan få några enstaka aktier till. Har inte så mycket kosing kvar :D
MLI har öres tradeat idag, något de brukar göra?
Den lär dra duktigt på måndag! :D
Tänk om vi får ett par goa pm nästa vecka också :D
SHB har sålt 80k idag, det verkar var en trader med stor plonka.
.
Har du sålt dina 470 styck?
Om det är någon som sitter på TA, tveka inte att slänga upp den :) (hade gjort om jag hade något program vid tillfället)
Jag har ökat närmare 100 k idag så det blev lite mer än en halv mille shoppat idag...
Låter som du sitter på en stor portfölj!
32 Yes inga kvar i tradingportföljen men den långa ser ut att vara på tjocken men det blir ingen förlossning utan Elektahjälp för min del :-)
.
Key, Tavis, våfflis mfl.
Åter en dag i Californisk lättja. Packar nu Youkon för att fortsätta norr ut. Kanske blir det upp til big sur, vi får se. Fins ett o annat att vila ögonen på längs highway 1.
Key, hörde på byn här i Pismo att det var en lång kille här på nitiotalet som köpte flipflops och som vid upprepade tillfällen på de lokala casinona slängde med uttrycket "in med degen nu för fan gubar"! Bekant?
Betr. Hockeyn p hemmaplan så verkar det vara fet uppförsbacke o skador på viktigaste backen igen! Om Stillman vill så kan vi scouta när vi är i Vancover om dryga veckan! Ett par Sedinare vore inte fel att skicka in i laget!
Hade gött te vi hörs i näst!
Glömde kommentera börsveckan.
Känns oerhört bra när sänket via ils är borta ur världen och desutom vad jag ser finns hos ägare som redan är representerade i styrelsen. Inga överraskningar via denna affären mao.
Kommersielt ät oxo bolaget nära de viktigaste stegen med Gem-plattan mm som ni alla läst i Keymans sammanfattningar.
Käns sammanfattningsvis riktigt bra efter denna veckan o här ligger alla C-rad aktier i långa portföljen och väntar på kradtig uppvärdering vad tiden lider.
Ser oxo at Arocel håller stången och det käns fint.
Den tredje klimpem Shelton har inte heller den gjort mig besviken! Har inte koll på på den portföljen men det ser ut som den är drygt 35% upp denna veckan o det känns helt i sin ordning. Senaste nya brunnen i Ryssland flödar på bättre än förväntat och reserverna är betydligt större än vad man bedömt tidigare.
,
Ha en bra helg allesammen
Trevlig helg gränna:)
Skall ta och prata med Olle jag också....
Vi hade en del ihop i forntiden......
38
Hoppas du ser mer av highway1.an än jag gjorde när jag drog från Frisco till LA juli 97, det enda jag såg var en fet dimma hela vägen, fick köpa vykort för att se hur det kunde se ut...
Nä nästa vecka kööör vi in med fliset gubbs ;-)
Nu JÄVLAR!:D
Det känns som det här är för bra för att vara sant. Elekta säljer 550 Linacs om året. Av dessa kommer ca hälften, 275 st, att automatiskt utrustas med Catalyst. Alltså i princip från och med idag.
Eftersom försäljningen går genom Elekta kan vi inte räkna med 1,2 Mkr i pris per Catalyst, men runt 900 tkr borde C-Rad erhålla. Det innebär således en årlig försäljning runt 250 Mkr och detta bara på Elektaavtalet.
Vi vet att snabbväxande medicintekniska bolag på O-listan värderas till minst 10 i P/S-tal. Bara värdet av Elektaavtalet uppgår således till 2,5 miljarder kr eller motsvarande ca 125 kr per aktie.
Uppenbarligen tror inte marknaden alls på att hälften av alla Elektas Linacs kommer säljas med Catalyst. Finns det någon anledning att tvivla på Tims uppgifter eller är det så här himla lätt att på ett års sikt mångdubbla sin insats?
Skulle GEMini också komma på banan vid årsskiftet så har vi med lätthet minst en tiodubbling av kursen på ett år. Som sagt, det här känns för bra för att vara sant. Vad är det som inte stämmer?
43
Kallas för straffspark från 2 meter utan målis !
Addera GE samarbetet som jag har på känn är på väg att generera STORT så håller med det känns nästan för bra för att vara sant...
Tror inte en VD i ett anförande går ut rekommenderar köp NU om han inte har riktigt god grund för det.
I ett sådant här läge önskar man att det fanns betydligt större valörer i ens plonka att peta in.:(
En fundering
I de flesta räkneexempel som jag sett på senare tid har det ju presenterats trolig försäljningsnivåer via Elekta men som jag förstått det så är Varians del helt förbisedd. "Några" system lär väl kunna säljas via dom också får man hoppas, om nu inte Elekta försöker sig skaffa snabb egenrätt på C-rads produkter dvs.:)
43
Jag håller helt med dig. Det känns svårt att greppa. Vi har länge sagt att C-rad innehar en infernaliskt potential och nu börjar vi närma oss.
Lyssnar man på Tims framträdande igår från Operaterassen så förstår man att det är mycket på gång. Jag har faktiskt aldrig sett maken till en mer självsäker och rättfram VD.
Det som var mest intressant var hans presentation av kvartalsrapporterna och hur han uttryckte sig, Elektasamarbetet (automatiskt följa med en Catalyst vid varje försäljning) och att han i stort sett rekommenderar köp av aktien på en nivå av 19,50.
Måste hålla med Keyman om att det är en straffspark från 2 m men utan målvakt...
Vi vet att saker och ting tar längre tid än vad vi brukar räkna med men jag är inte så säker på att det kommer att göra det längre. Jag har varit med när det begav sig med Elekta.
Ingeting, ingenting, ALLT!
Jag har även, i mina prognoser, estimerat på 150 st Catalyst, som är lågt räknat, tills år 2015...
Jag är redo och ska köpa ytterligare en post på måndag. Jag är nu 100% i C-rad.
Trevlig helg.
Mvh AktieSiaren
Vad tror ni mer tekniskt insatta om möjligheterna till att C-Rad tecknar ett likadant avtal med Varian om preferred solution avseende Catalyst?
Den möjligheten kan visa sig bli en realitet i och med att interfacet till TrueBeam lanseras. Sen kan man fundera på vad som är tänkt med Varians nya linac, Edge.
Varian vill självklart , precis som Elekta, kunna erbjuda de lösningar som är vassast för olika former av avancerad strålterapi. Jag ser det som en nödvändighet ur ett konkurrensperspektiv.
Är det någon som har en bra förklaring till alla dessa insiders som säljer i Varian på senaste tiden?
Behöver ju inte betyda någonting alls, men kanske någon som har en teori.
49
Den amerikanska inrikes politiken kanske? Ekonomiska problemen?
Förmodligen.
Törs knappt tänka på reaktionerna på ett PM i veckan oavsett innehåll. Läget i C-rad är minst sagt explosivt.
Lägger mig förmodligen "all in" vid ett PM som visar att bolaget verkligen lever upp till allt som sagts senaste tiden.
Inlägget är redigerat av författaren.
Håller med och jag tror faktiskt på minst ett pm i veckan.
Det blir bra de här. Jag är nästan all in :D Har samma strategi.
Bara att hoppas att SHBaren sålde klart i fredags.
.
Dubbling av kursen !
I fredags gjorde jag en ordentlig prognostisering av C-Rad:s kommande försäljningsvolymer , (år 2015) avseende samtliga större produkter i portföljen:
”100 Sentinel (kan enkelt uppnås via GE) ca. pris 800 000 kr
100 Catalyst (kan enkelt uppnås via Elekta) ca.pris 1,2 miljoner kr
100 GEMini (kombinerad dosimetri/bildplatta som kan bli en superhit) ca. pris 1,8miljoner kr
50 HIT System (via Cyrpa) osäker på prisbild men gissningsvis ca. 1 miljon kr
50 Smart Phantom RT (via Cyrpa) osäker på prisbild men gissningsvis ca. 1 miljon kr
20 Catalyst HD/PT (nya superCatalysterna) ca. pris 2 miljoner kr
Addera serviceavtal , dioddetektorer + en del annat runt omkring och vi får då en uppskattad omsättning på ca. 520 miljoner kr. Jag vet att C-Rad har marginaler på upp mot 70 % men jag lägger mig i spannet 60 %.C-Rad kommer då göra en vinst på ca. 310 miljoner kr. Räknar vi med ett P/E tal om 10 så har vi alltså då redan år 2015 ett bolagsvärde om dryga 3 miljarder kr.
Omräknat ger dessa siffror oss ett värde per aktie om ca. 160 kr.”
Dessa prognoser samt VD Tim Thurns anförande på Operaterassen i fredags ger vid handen att C-Rad aktien är extremt undervärderad.
Vi fick alltså i fredags veta att:
1. Vid varje såld Elekta Linac som innehar funktionen "Respiratory gating" så följer en Catalyst automatiskt med. Vi vet att 50% av alla Elektas Linacs som går till försäljning varje år innehar just den här funktionen. Elekta har ca. 50% av marknaden, Varian resten. Vi fick också bekräftat att det säljs ca 1100st Linacs per år.
2. Vi fick bekräftat att det redan har sålts system via Elektasamarbetet.
3. Vi fick bekräftat att GEMini nu finjusteras och att offerter redan ligger ute.
4. Tim Thurn berättade även om de lyckade två första kvartalen och att man i stort sett uppnådde en 100% ökning av orderingången, det i de två svagaste av kvartal. Han säger sedan att "ni kan ju gissa hur de kommer se ut i de kommande kvartalen.." Det är ju C-rad och marknadens absolut bästa kvartal.
En riktig jättetrigger är dessutom samarbetet med GE , General Electric.
130218 gick C-Rad ut med följande:
“C-RAD is developing an interface to Computer Tomographs of General Electric”. Har fått bekräftat att Interfacet är klart och nu är bordet dukat för stora Sentinel volymer via GE. Detta är värt tior för aktiekursen.
För mer info läs gärna den utmärkta informativa analysen på Bullstreet :
https://www.bullstreet.se/2013/10/c-rad-borjan-pa-nagot-stort/
Mitten av december då C-Rad kliver in på Small Cap så kommer vi ha en kurs på minst det dubbla !
Så fick vi då även pm från C-Rad som bekräftar att free floaten härmed minskar vilket är mycket positivt !
"Inter Life Science sålde till strategiska investerare
Press release 2013-10-07
C-RAD har blivit informerad om att köpare av den post akter som i går såldes av Inter Life Science AB är Per Hamberg, Olle Stenfors och Hamberg Förvaltning AB. Peter Hamberg som sitter i C-RAD’s styrelse är VD i Hamberg Förvaltning. Familjerna har ett betydande innehav i bolaget och ser investeringen som långsiktig."
Hallå där Keyman,
Riktigt skönläst sammanfattning av nuläge och framför allt framtiden! Slår detta in så köper jag nog en barre här i Californien oxo!
Förstår att det var goa toner på inv.träfen? Var ni många?
Kom til SF idag och stannar ett par dar innan V:an skall mullra igen. En halv pava JD till kvällsfikat satt gött!
Hade och sköt om er aktienördar!
Tackar för din förvisso något korta kommentar granna.
Du ser dock väldigt vältränad ut, saknar dig dock på topp 10 listan på Mr Olympia, nya tag nästa år !!
Nu kom en lite längre kommentar :-)
Hälsa fagotterna i Frisco då och glöm inte att besöka Alcatraz !
Key
Markanden kommer att fatta! :D Om vi inte når vår realistiska kurs förrän dec 17 så får det väl bli så men att vi kommer dit.. Haha! Ja det är givet.
Höhö, lite ofukserad med surfplattan när skitspriten verkar!..
Lite info om inv.träffen om du orkar o vill mannen!
Vi hoppar Alcatraz då jag vart där, blir mer downtown/city och allmänt dåligt leverne. Fishermans vurf avklarat med krabbmiddag i kväll!
61
Vilken investerarträff pratar du om, den i Uppsala eller den på Operaterassen i fredags ? Tycker det stått utförligt om båda...
Apropå krabba så vill jag minnas att krabbsoppan var prima i SF-hamnen...
Var du på båda meetsen?
Mycket folk, stort intresse? Har försökt se/lyssna på träffen i Uppsala men ljudet är kass, får la ta mer om detta framöver.
Är vår andre vän på Afrodites hemmaö föresten?
63
Jag var inte på någon men båda träffarna var mycket positiva !
Svar tror jag är Ja på din sista fråga även om jag inte fått någon lokal rapportering därifrån ännu ...
Nu börjar det hända grejer D:D
63
breaking news granna, 20 spräck precis vilket väl tarvar en stänkare extra på din sida Atlanten ;-)
Hög omsättning... 60 k aktier på köp på 19,10... :D:D
Tackar firren! Testade denna länken men jag får tims snack dubbelt med eftersläpning. Kan vara surfplattan, vad vet jag. Tar detta när jag är tebaks i svedala. Hur som helst verkar alla inponerade vad jag kan se i bloggarna och det känns bra!
Hoppas nu Tim slår alla maskiner framåt för sälj, sälj, sälj osv. då det är det som gäller när produkterna nu är kommersiella!
Alla borde titta på framträdandet som tim gjorde i fredags. Titta, lyssna och sedan köp :D
Det är faktiskt helt otroligt tydligt! :D
Blir några riktigt fina julsnapsar i år och en ko istället för gris... :D
De e lugnt du! :D
Läs Siarens analys på bullstreet.se MKT bra!
Ojoj, här händer det grejer! 20:an bruten känns fin och då är det lunch igen Keyman!
Somnar fint nu på JD och ath i portföljen!
Hade o mer rapportering när jag fått sömn i kroppen!
72
Vesst, sweet C-Rad dreams buddy...
Vad tror ni händer om det plingar till en liten nyhet nu? Boooooom! :D
Vi får väl hoppas att det kommer ett.
74
Jo, tror onekligen det samma som du ;-)
Ser ut som SHB börjar dansa igen, ska hen ta över ILS roll nu?
.
Nu tar vi det lugnt, Västerås byggdes inte på 1 dag som Romarna säger.
#77
Hen ska väl ut med sina inköp runt 15:-
Inget konstigt med det..
Inget ILS innehav direkt..
Med vänlig hälsning,
Men Uppsala kanske man kan bygga lite fortare
.
79 Det låter rätt rimligt
.
Trögman, sålt dina 470 styck ännu?
82 Har du kört omkull nu igen.
.
Vore intressant att följa upp Handelsbanken Liv's andel av bolaget vid nästa ägaruppdatering samt vem /vad som kan dölja sig bakom den posten. Dryga 200k aktier hittills under två dagar ..., vilken agenda kan ligga bakom den försäljningen?
Någon som har en teori/tanke om denna försäljning redan nu?
Inlägget är redigerat av författaren.
84# det var ju Shb som handlade ganska mycket aktier för 15-16kr.
Det kanske är de som är nöjda med en vinst.....
Annars så finns det inte många som har mer än 150k aktier.
Några stycken är det som har det synligt.
74 Vad tror du om SHB Storfisken? Du verkar så påläst o kunnig om allt som rör C-rad?
.
84,85
Kan inte tänka mig att grundarna säljer i detta läge.
Mycket riktigt så var det ju en SHB:are som köpte stort av Remium runt 15 kr, nån som har en susning om hur många hundra K denne aktör köpte ?
Vederbörande tycker tydligen att ca. 4-5 kr i vinst/aktie är en OK vinst att ta hem...
Jag kom ihåg att det tankades kraftiga mängder men inte fan var det mer än 200 - 300 k aktier?
88
OK, aktierna bör vara på upphällningen m.a.o...
Det var nog bara en längre swingelingtrade som han häller på o avsluta med en mille i vinst. Aldrig fel o ta hem en vinst, det är en grundregel i all trading.
.Det ligger ju ett fint köttaklipp på 23k som serverat vid 19-19,1för den som vill.
Inlägget är redigerat av författaren.
Vill ju minnas att SHB och Remium spelade pingis i somras med varann. ILS gjorde exit i torsdags och pingiskollegan verkar ju göra en nästan synkroniserad exit aswell...
Erik flyttade sina aktier till EP när de fick hand om noteringsprocessen och CA.
Det var ett krav och det är nog så att de andra grundarna också fick följa med på den flytten så det är nog han/hen som handlade mycket i somras.
Kan vi inte bara hjälpas åt och norpa den där shb snubbens aktier? :D Alla tar 1000 var? Det är säkert bara han som ligger och säljer under 20an.
Kom igen nu! :D
93
Jag har tagit 14 k.
Mvh AktieSiaren
93# nästa gång jag får lön kan jag skjuta in 500st:-)
Bra bra! Det är de här jag menar :D
Jag har samma läge som dig Lindhe... måste vänta på lööön.
Tog 4k av den där filuren på 19.20, men det verkar vara som en droppe i havet .
.
Inlägget är redigerat av författaren.
Bra där!
Som jag ser det så är det inget annat än ren och skär REA just nu pga shbarens vinsthemtagningar. :D
Hade jag haft mer kosing så... :D
Då ska vi se om vi inte ska kunna tömma denne SHB:are redan i eftermiddag ;-)
Mm, ENS vill också få iväg lite aktier verkar det som :)
Ska du köpa? :D
Ser ut som att SHB och ENS tävlar om att få sälja för lägsta pris.
Jag tror ni måste ta hänsyn till dödläget i USA, om de inte kommer överrens innan den 17 okt kommer börserna världen över att rasa ordentligt. Jag tror det kan vara en anledning till att några aktörer går ur nu.
Nu tror jag nog att de kommer att lösa tvisten i tid men osäkerheten måste man ta på allvar. Jag har en hel del på kontot och vågar inte öka innan det kommer besked från USA.
Har svårt att se att de inte skulle lösa den tvisten men visst ska man ta den på allvar. Jag ser dock ändå att kursen "bör" gå upp med tanke på vad som komma skall. Men marknaden bestämmer.
Jag tror endast det handlar om snabba vinsthemtagningar och jag skulle inte bli förvånad om samma spelare vill in igen ganska snart.
Inte så farlig dold order kvar faktiskt:) Hen kanske är färdig imorgn:)
I morgon tror jag att han eller dom tar slut. Får vi en nyhet i morgon kanske? Vore kul med något angående GE! :D Det vore en kanonstart! :D
Imorrn är även denne triste SHB:are passé !
Får vi sedan lite explosiva news ja då blir det ett fint uppåtställ.
Tre stycken order genom GE samarbetet...
Vad?
108
Ja var läser du det firren ?
Kontakter ;D
Frågade Siaren. Han skrev ju d i sin analys så jag bara undrade hur många system de sålt. Det visste han inte men 3 st orders so far.
Vi vet att de tagit orders genom Eleka också!
Cyrpa har sålt bra. Vad tror vi om Q3 egentligen :D
Har SHBaren försovit sig?
Jaha där är han, börjar nog vid halv tio.
.
Inlägget är redigerat av författaren.
Trögman, gå och lägg dig.
113 Försök o få på invalidhjulen någon gång din s-hög
.
SHB:aren verkar rätt tom nu peppar peppar...
115 Bara att hoppas du har rätt och att inte ENS tar över rollen.
.
Några gissningar på q3?
Orderingång?
Omsättning?
Resultat?
Riktigt svårt! :D
Kan lägga in kurs också!
Kurs?
117,118 du får gärna presentera dina siffror först tack.
.
#118 Känns viktigare att bolaget kommer med "rätt" signaler om att saker utvecklas och kommer igång enligt vad som tidigare har kommunicerats, dvs försäljning av Sentinel via GE, att Elekta samarbetet börjar generera ordrar, ......
Lyckas bolaget med det så kommer även siffrorna du listat ovan att utvecklas i rätt riktning, även kursen.
Okej, as you wish.
Orderingång: ... Msek Vågar inte gissa... :D
Omsättning: 8,3 Msek
Resultat: -0,5 Msek
Kurs: 28kr innan rapporten och uppemot 30kr efter.
Tror att informationen om elektasamarbete, geminisframfart, GE, orders som är tagna utan att kommunivcerade. Att folk ser att de håller sig till den kommunikations strategin. Positivt kassaflöde. Och antagligen massa spännande ny info. Det kommer trigga kursen. Säkert en del som kommer vara nervösa innan och ska in i kursen igen efteråt. :D
Nu kan väl inte den däringa shb:aren dra fram så många fler ur byxfickan ?
SHBaren borde ha råd att släppa upp kursen en bra bit över tjugan efter att ha sålt av drygt 250k, innan han fortsätter, om han har några kvar vill säga
.
123
Vilket tandempar dom är shb:aren och enskilda lirarn.
Skönt att veta att dom inte har några ILS mängder i a f...
oj vilket skådespel det är :-)
Ingen som vågar gissa? :D
Cred i alla fall till shb:aren för sin ståndaktighet, han ger sig inte i första taget men köptrycket ökar så smått...
Undrar om inte den där SHBaren var med o köpte ut ILS ifrån marknaden och nu vill balanser sitt innehav så fort som möjligt.
.
Undrar om han inte är klar nu
#127
Har bidragit med några K, men jag har ju ingen KeyMan-plånka..
:-)
Snart är dom/den förhoppningsvis klara..
Ett fint PM på det och lite optionsinlösen så kan vi ju gissa vad som händer..
Med vänlig hälsning,
För allas info kan jag meddela att aktieägarlistan till fullo är uppdaterad på fredag med brytdag 30:e september. För att beskåda denna får man ta sig till Euroclear och jag har gjort klart med en pålitlig löpare som tar sig dit på måndag.
Intressant ?
You Bet !
128
Var själv inne på denna teorin men har fått bekräftat att den inte stämmer...
Nu tror jag att det börjar hända grejer...
132 OK Jag tror dej.Men lite små skumt verkar det 350k på mindre än 3 dagar
.
håller med dig.
Tydligen inte helt färdig..:(
Det var ju faktiskt brutala volymer som (garanterat av denne SHB:are) köptes av ILS i somras. Kanske kan ha varit upp mot en halv miljon st ändå. Skulle dock SHB:aren mata ut sammanlagt över halva millen ja då börjar även jag tycka att det är knepigt...
Nu är jag förresten snart uppe på ATH vad gäller C-Rad innehav så nu skulle jag kunna utbrista i.
Bring the news on Tim ;-)
Ja det är faktiskt en aning absurt. Men, precis som Keyman, säger så kommer han/hon/dem antagligen att ha slut på aktier i morgon och då fortsätter vi uppåt.
Faktum kvarstår att det ser fantastiskt ut för C-rad. Till och med bättre än vad jag skrev i min analys. Tim berättade för mig att Varian idag säljer fler än 50% av alla sina Linacs med tillbehöret mot "Respiratory Gating". Elekta förväntas gå åt samma håll...
Det är alltså inga konstigheter här. Minst 50% av alla Elektas linacs kommer att vara utrustade med en Catalyst. Nästa år kommer vi även att kunna sälja mot Varians Truebeam Edge...
Kan även berätta att det nu är bekräftat att C-rad fortsätter att sälja tack vare sina avtal. Man har nu hittills tagit 3 orders via GE samarbete.
Jag har idag tankat för mina sista slantar och jag tackar och bugar, vem det nu än är som säljer, för det här är en riktigt bra möjlighet till en snabb värdeökning. Tror fortfarande att vi kommer att få se 25 - 30 kr inom några veckor. Snart är det optionslösens tider, kom ihåg det.
Mvh AktieSiaren
Håller det på att utvecklas ett interface till Varians Truebeam för Free Breathing Gating? Hur långt är det kommit iså fall?
Sen undrar jag lite kring GE samarbetet. Vad kan vi förväntas oss där? Det har väl inte hänt speciellt mycket. Händer väl en del bakom kulisserna kanske. Sen var det ju först i somras som interfacet blev klart så eventuella resultat syns väl först på nästa rapport i så fall!
140
Det är helt riktigt. Det kommer att lanseras under 2014. Då täcker vi in 100% av "Respiratory gating" -marknaden. Inte illa.
Interfacet till GE presenterades via PM i somras och det är sant som du säger att vi antagligen inte kommer att kunna se några mängder av orders i Q3. Q4 däremot är jag nästan övertygad om att vi kommer att märka det. Kanske till och med ett OEM avtal. Skulle inte bli förvånad om det presenteras relativt snart.
Det är dock otroligt positivt att C-rad redan har sålt system via GE. Tre orders redan, vad de tre innehåller är oklart.
Det kommer att bli åka av den här hösten/vintern. Riktigt spännande!
Mvh AktieSiaren
Det hade ju inte varit fel om SHBaren haft omvänt intresse, vilket denne borde haft med det som hände förra veckan. Men vem vet han kanske ska in på 25 igen med samma "energi" o då är han mer än välkommen.
.
Spännande dag idag indeed !
Är det SHB:aren som köpte i somras av Thoren på ILS så bör aktierna nu vara så gott som slut. Dock inne på en ny hypotes som jag än så länge håller för mig själv. Skulle denna stämma så kan det rassla ut ytterligare max ca. 150 K.
Först till kvarn hur som haver för den som vill ha billiga aktier inför en predestinerad given uppgång resten av Q4, (till att börja med )
Key
Hoppas förresten själv nypa ca. 1/3 av ovanstående 150 K om nu dessa kommer ut i spel...
Om dom kommer ut i spel ja..
Försäljningen sker lite "konstigt" och jag skulle inte bli förvånad om mycket av handeln handlar om "flytt"..
Med vänlig hälsning,
Och detta tror jag trots att mycket av aktierna "går till" Avanza..
Surt för de personer i C-rad som sitter med optioner som förfaller snart. Liraren som säljer via SHB måste hamna på personalens "black list"!;))
undra om inte de 21 k på 19 nu är "sista skrapet" ?
Du får göra ett test Keyman, tyvärr har jag ej råd att hjälpa till just nu.:(
149
ok tar några i a f då
Kan han ha några kvar?
145
Håller med dig, det ser ut så. Men till AVA? Det ser mer ut som någon som vill sprida ut sig. Det skulle dock mycket väl kunna handla om en flytt. Det är ju som sagt mycket på gång och det är klart att man vill göra det innan den stora uppgången.
Shb klara nu va?
Känns lite så men jag vågar inte tro det... :D
Ett gött pm nu hade inte varit fel :D
#152
Kommer vi nog inte få veta förrän köpposten på 19:- tas bort..
Är det nån form av flytt kan det ju finnas stort intresse i att inte "sälja" för högt, och tydligen är 19:- den nivå som SHB önskar..
Om jag ska lägga mig i debatten så har jag följande teori:
Jag sällar mig till falangen som tror att det är Brahme som säljer av. Det är så många aktier som nu sålts via SHB sen i fredags, (+ några andra aktörer som jag misstänker säljer åt samma ägare och som sålts med snarlikt mönster) att jag är beredd att överge min ursprungsteori att SHB:aren är densamme som storköpte av ILS, (Remium) i somras.
Att jag tror det är Brahme kommer sig av att jag vet att han flyttat utomlands och uttalat en intention att "trappa ner". Med ålderns rätt så tycker han väl att en bunt miljoner är roligare att ha än ett antal aktier.
Det är ingen match att stämpla om A aktier varför dryga 700 K kan ha varit/ är i spel.
Han kan i så fall inte ha många kvar.
Vad som är knepigt om detta skulle vara fallet är sättet och tidpunkten. Han skulle alltså börjat storsälja aggressivt dagen efter Hamberg/Storfors köpte upp resterande ILS innehav. Vore ju rimligt att fråga om inte Hamberg ville plussa på med säg en halv miljon aktier än att trycka kursen över börsen på detta viset.
Jo motsägelsefullt onekligen.
Tror dock inte det dröjer så länge innan vi får svar på vår undran.
Ps Brahme är storägare även i Raysearch där SHB nettosålt för miljoner sedan i fredags. Dock inte samma omsättning där så det är inte lika lätt att bli av med volymer...
Låter onekligen logiskt. Taskig tajming bara... Inte för att jag tror det gör så mycket i det stora hela men vi har ju ett bra momentum nu som stannar av tack vare den här trista gubben.. :D
Vi borde väl kunna få ett PM i dagarna. Senast fredag vill jag ha ett PM! Hör du det TIM! :D Ett grymt sådant!
Visa sida
Ogilla! 4
Gilla!
Vi är nu inne i ett oerhört viktigt skede i C-rads historia. Att ILS försvann igår har egentligen ingenting med bolaget i sak att göra men det var dock förbannat skönt. Nu har vi långsiktiga ägare och kan vara trygga i det. Det finns inte lika många aktier till salu längre, det kommer vi att märka.
Jag har gjort en nu genomlysning av bolaget.
Läs den gärna. Lite ny uppdaterad marknadspotential bl a.
https://www.bullstreet.se/2013/10/c-rad-borjan-pa-nagot-stort/
Mvh AktieSiaren