Grupp: Huvudforum

Sensys

0
Ogilla!
271
Gilla!
2012-10-18 11:13:30
Ladda ned

Brutit sin långa fallande trend.

Bröt upp i samband med ett ramavtal i måndags.

En potentiell dubblare eller mångdubblare?

0
Ogilla!
2
Gilla!
2012-10-18 11:20:33

Vet du vad de ä för likhet med sensys o julgrisen ?

ingen av dem överlever julafton.

0
Ogilla!
262
Gilla!
2012-10-18 11:29:24

Där ser man..

0
Ogilla!
272
Gilla!
2012-10-22 15:23:09
Ladda ned

Avstämning klar och dags för ny resa uppåt?

0
Ogilla!
258
Gilla!
2012-10-22 16:03:49

togprecis lite pengar frå warranvinstertoch köpte precis 400st så får vi se om man kan köpa lite gris till julen eller inte:-)

måste ändå vaa en säkrare placering än mina warant affärer.?

per

0
Ogilla!
267
Gilla!
2012-10-22 16:11:57

#4

400st, nästan så att courtaget är högre än din post :)

"the world is drowning in too much debt"

0
Ogilla!
292
Gilla!
2012-10-22 16:26:35

ehh du köper aktier för 138 kr?

Du måste missat några nollor?

0
Ogilla!
276
Gilla!
2012-10-22 16:53:29

ja dhela 148kostade dom och når dom 3igen blir det ändå en bra vinstpå satsade ca 200inkl courtageet:-)med små insatser finns det alltid pengar kvar till nästa chansning.

per

0
Ogilla!
255
Gilla!
2012-10-23 13:33:34

Du verkar smart!

0
Ogilla!
273
Gilla!
2012-10-30 11:03:57

SENSYS TRAFFIC: FÅR ORDER VÄRD 2,7 MKR

Sensys Traffic får en order på system för övervakning av strömavtagare på tåg värd 2,7 miljoner kronor. Beställare är Trafikverket som därmed utökar användningen av system för övervakning av strömavtagare i det svenska järnvägsnätet.

Edit: trodde jag lyckades få till det med länken men icke

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
266
Gilla!
2012-11-12 15:23:20

Blir ju intressant se nu i nov-dec om de får någon order på ramavtalet de slöt i USA.

Har du också Sens zorp?

0
Ogilla!
273
Gilla!
2012-11-12 17:43:55

har tagit en del av vinsterna i år och köpt på mig några kallblodiga aktier....bl a sensys men även din favvo fingerprint.

0
Ogilla!
283
Gilla!
2012-11-21 10:59:46
Ladda ned

Var beredda på brott upp.

0
Ogilla!
280
Gilla!
2012-11-21 11:20:49

Ja stilig. Exakt samma formation som i Fingerprint nu!

0
Ogilla!
269
Gilla!
2012-11-21 13:05:14

Jag var på en presentation av sensys och fick tyvärr inte så bra känsla från bolaget.

Men det finns ju kortsiktiga "triggers". En tråkig sak är att man inte tjänar något på service som distributörerna tagit över. :/

0
Ogilla!
286
Gilla!
2012-11-21 13:08:09

Finns väl även långsiktiga triggers som det senaste avtalet i usa?

Det löper ju över 3 år om jag inte minns fel.

0
Ogilla!
281
Gilla!
2012-12-05 09:22:47
Ladda ned

Ser bra ut.

Tack slakis för tipset på denna!

0
Ogilla!
289
Gilla!
2012-12-05 09:29:18
Ladda ned

Vecka.

Kan vara nåt stort på gång, volym börjat öka, bra också när stochen stannar på överköpt.

0
Ogilla!
339
Gilla!
2012-12-05 10:46:51

Ja ser fint ut

0
Ogilla!
277
Gilla!
2012-12-21 20:02:51

Vilken är målkursen här !? Måste väl vara 0,55 ungefär tänker jag.

0
Ogilla!
267
Gilla!
2013-01-04 11:47:48
Ladda ned

Brutit upp över 0,54 kr vilket är styrketecken.

#19 Jag jobbar inte med mål. Sålänge ett case går rätt ska man vara kvar. Att leta topp innebär man tar risken avstå större rallyn.

0
Ogilla!
272
Gilla!
2013-01-04 13:56:50

ska jag köpa t o3 eller to4 tycker ni??

per

0
Ogilla!
280
Gilla!
2013-01-04 14:25:35

Vad är det för villkor på teckningsrätterna?

0
Ogilla!
1
Gilla!
2013-01-04 17:22:16

#21

Jag sålde mina Sensys idag, men behåller mina teckningsrätter blandat To3 och To4.

Vet jag nämnde om dom i din Paretråd den 18 December.

Jag hade nog köpt To4 om du kan välja och kommer över dom till rimligt pris eftersom jag tror kursen kommer stiga mycket på sikt.

Räkna efter först så du inte köper för dyrt...

To3:

Teckningsoptioner av serie 2012/2013:A

Villkor: En teckningsoption ger rätt att teckna en ny aktie

Teckningskurs: 0,30 SEK per aktie

Teckningstid: 1 – 31 mars 2013

Handelstid: 4 juni 2012 – 25 mars 2013

Kortnamn: SENS TO 3

ISIN-kod: SE00 0454 5598

Antal teckningsoptioner: 31 989 192

To4:

Teckningsoptioner av serie 2012/2013:B

Villkor: En teckningsoption ger rätt att teckna en ny aktie

Teckningskurs: 0,60 SEK per aktie

Teckningstid: 1 – 31 oktober 2013

Handelstid: 4 juni 2012 – 28 oktober 2013

Kortnamn: SENS TO 4

ISIN-kod: SE00 0454 5606

Antal teckningsoptioner: 31 989 192

Mvh Oktav

0
Ogilla!
281
Gilla!
2013-01-07 10:36:11

Sensys +20% idag igen och jag ser inga nyheter?

Någon som har koll?

0
Ogilla!
269
Gilla!
2013-01-07 15:11:08

hörde att någon småbolagsguru på typ AG hade uttalat sig om "styrketecken" när 54 öre passerades.

Kanske det som drar.....:-)

Grattis till bra case slakis

0
Ogilla!
274
Gilla!
2013-01-07 15:15:10

24# det skrevs på redeye och de highlightade skribenten. Kan det vara orsaken?

0
Ogilla!
282
Gilla!
2013-01-07 15:17:04

Jag tror snarare någon snappat upp något om washington avtalet

0
Ogilla!
261
Gilla!
2013-01-07 15:18:50

Det är det som är farligt kan lika gärna vara en P&D om inget konkret ligger bakom. Inget bra köpläge nu för den försiktige.

0
Ogilla!
254
Gilla!
2013-01-07 15:24:12

Den försiktige?

Vad betyder det?

0
Ogilla!
312
Gilla!
2013-01-07 15:28:41

Den som inte vågar ta risker ;) jag hoppas det ligger något bakom uppgången jag vill att det ska gå bra för er som har den, menar att om man ska hoppa på nu på ca 0.7 så bör man vara medveten att det möjligen kan vara en P&D

0
Ogilla!
275
Gilla!
2013-01-07 15:33:37

Ja och att vara försiiktig innebär ofta att man missar resor också. Det är inte bara positivt att vara försiktig.

0
Ogilla!
311
Gilla!
2013-01-07 15:37:53

Nej självklart har du rätt, därför jag refererade till att den försiktige inte ska ge sig in på detta just nu, viktigare att vara smart än djärv, den smarte köpte på utbrott över 0.54 ;).

0
Ogilla!
274
Gilla!
2013-01-07 15:43:00

Den ännu smartare köpte på 22 öre ;)

0
Ogilla!
269
Gilla!
2013-01-07 15:50:15

Hehe du har verkligen edge ;) gratulerar dig.

0
Ogilla!
271
Gilla!
2013-01-07 16:07:22

Jag var inte så smart dock. fick mina på 37 öre

0
Ogilla!
271
Gilla!
2013-01-07 16:09:01

Hehe det är väl inte fy skam det heller

0
Ogilla!
285
Gilla!
2013-01-07 16:14:13

inte alls. Men visst känns det överdrivet där just nu. Att den drar upp såhär utan substans kan ju ge rekyl som du säger. Men långsiktigt ser och känns den ju fortsatt fin.

0
Ogilla!
284
Gilla!
2013-01-08 14:20:04

#24:

Svensk order på 1,6Millar

0
Ogilla!
303
Gilla!
2013-02-23 12:37:17

Man kanske skulle köpt några....

mvh edvin

0
Ogilla!
282
Gilla!
2013-03-07 14:10:20

Så sunkigt.

Sensys får order idag och penser köpte som fan i tisdags tror jag det var. Jag anade då att nu kommer det något. Mkt riktigt.

Dock reagerar den inget på dagens order, det gjorde den innan order kom :-)

0
Ogilla!
271
Gilla!
2013-03-15 17:04:41

Då är det snart dags för en ny order igen nu då...

EPB största nettoköpare idag, hitintills...

0
Ogilla!
272
Gilla!
2013-03-15 17:11:17

aha, Ja de har tankat som fan senaste tiden, så det känns onekligen bra. I mars 10 milj aktier!!!!!!!

0
Ogilla!
271
Gilla!
2013-04-08 22:58:59

Uppe och nosar på tresiffrigt ( ören alltså...) - skulle vilja se uppdaterad version av Morpheus graf i #17 - håller den på att bilda andra skuldran i en OHS (första skuldran slutet på 2010) - i såfall kan vi sikta på 4,5 - 5 kr i slutet på året.

0
Ogilla!
279
Gilla!
2013-07-08 15:56:08
0
Ogilla!
278
Gilla!
2013-07-08 16:34:46

Jo, men den har väl varit känd sedan tidigare.

0
Ogilla!
295
Gilla!
2013-07-08 19:01:27

Aha

Slakis, du har inte lust o slänga upp en TA på sensys? :)

0
Ogilla!
304
Gilla!
2013-07-12 16:29:04

STOCKHOLM (Direkt) Göran Löfqvist, sålde 50.000 aktier i Sensys Traffic, där han är utvecklingschef, den 8 juli.

Det framgår av Finansinspektionens insynslista.

Efter transaktionen äger Göran Löfqvist 47.185 aktier i Sensys Traffic.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2013-09-16 21:41:52

God kväll!Slakhane dina tankar om sensys nuförtiden?Jag köpte en dask idag då jag haft den under uppsikt ett tag.EPB köpt många senaste tidenhttp://dinaktie.no-ip.org/index.php?m=K&stock=SENS.ST&col=net&sort=DESC EPB brukar ha bra koll på sensys;).Jag tror botten ligger här 1,08-1,11kr därav mitt köp.Tacksam för din syn på saken.......Går ju bra i finger;).mvh ovat11

0
Ogilla!
285
Gilla!
2013-09-16 21:49:20
Ladda ned

Vet inte.

Stiltje kan vi nog vara överrens om? :)

Tekniskt ser det väl ut att vara mycket motstånd i detta område som måste forceras för att det ska se bullish ut.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2013-09-16 21:54:01

Ok då får jag ordna det;)...mvh

0
Ogilla!
1
Gilla!
2013-09-18 12:24:42

ENS internmäklade 6,1millar sensys idag:)....Är ni med?http://www.netfonds.se/quotes/tradelog.php?paper=SENS.ST

0
Ogilla!
295
Gilla!
2013-12-06 09:58:31

Dags för lite nya tag i denna. Har legat och puttrat har ett tag nu, det har trillat in lite ordrar - undrar om det kan bli lite proppen ur nu om dels investeringsviljan kan öka, dels att de har fått några refcase ute på marknaden nu. Det tillsammans med TV affären som har gett en liten stabil grund att stå på de närmsta åren gör att detta kan bli ett ganska bra case tror jag

0
Ogilla!
245
Gilla!
2014-01-22 16:23:01

Rapport i morgon.

EPB största nettoköpare idag med :

Köp 207 000 st

Sälj 0 st

...

0
Ogilla!
261
Gilla!
2014-01-22 16:28:27

Det är väl iof inte mkt pengar :)

0
Ogilla!
248
Gilla!
2014-01-22 16:32:15

För oss nej, men för EPB...

:-)

0
Ogilla!
257
Gilla!
2014-01-22 16:39:31

hehe

0
Ogilla!
271
Gilla!
2014-01-28 12:30:29

Kollar i 3 års grafen - kan se en stor OHS eller CupWHande - indikerar ca 5 kr i såfall...

0
Ogilla!
271
Gilla!
2014-02-09 12:42:27

http://www.vibilagare.se/nyheter/nya-fartkameror-ger-skarpare-bilder-0

När Trafikverket utvärderade olika kameramodeller använde man bland annat en tavla med bokstäver i olika storlekar, ungefär som tavlan som optikern använder, och placerade den på passagerarplatsen i bilen. Kravet var att fjärde bokstavsraden skulle gå att läsa på bilderna när en bil körde förbi kameran i 200 km/tim. Jonas Frilund igen:

– Vi var de enda som hade en bild där man kunde läsa rad fem i 200 km/tim.

Mvh Phera

Inlägget är redigerat av författaren.

Inlägget är redigerat av författaren.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
268
Gilla!
2014-09-25 17:31:26

Flera % upp idag med EPB tvåa på säljlistan...

Kollade förresten snabbt igenom graferna från Slakis och Morpheus, bara att gratulera till "alla rätt"...

0
Ogilla!
264
Gilla!
2014-09-25 22:21:41
Ladda ned

Tack Hawkerl :)

Skulle inte ge mig på köp just nu, tvärtom, ser ut som brott ner ur konsolidering med stigande volym.

0
Ogilla!
271
Gilla!
2016-07-05 14:43:01

Den här aktien har tagit rätt mycket stryk sett i ett 1-års perspektiv. Den har fallit från ca 6kr till snart 2kr.

Jag skulle gissa på en botten snart, men handelsvolymen är lite väl låg fortfarande.

Någon som är villig bidra till analysen?

0
Ogilla!
260
Gilla!
2016-07-05 15:16:44
Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.