Grupp: Huvudforum

Vete, Majs och Olja

0
Ogilla!
610
Gilla!
2016-06-18 14:23:12

Weat 9,06, Corn 23,60, Brent 49,38. Tror jag blir mycket bra på några års sikt. Bättre förutsättningar än glimmande råvaror? Jag tror det och det finns behov av dem dessutom

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
610
Gilla!
2016-06-29 14:01:53

Weat 8,44, Corn 21,24, Brent 49,52. Sitter fortfarande på händerna..

Teucrium Wheat ETF (WEAT)

Teucrium Corn ETF (CORN)

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
585
Gilla!
2016-06-29 14:33:18

Kommer crop report på torsdag. Räkna med stora svängningar då.

0
Ogilla!
553
Gilla!
2016-06-30 18:15:15

Crop report kom ut kl. 18 och vete och majs går ner.

0
Ogilla!
567
Gilla!
2016-07-07 13:56:44

Uppdatering;

Weat 7,95, Corn 19,35, Brent 49,30

Ej köpt ännu..

0
Ogilla!
557
Gilla!
2016-07-07 14:27:01

Nya rapporter kommer 12-14 juli.

0
Ogilla!
580
Gilla!
2016-07-07 14:46:47

Tack vännen, ej van att handla dylikt. Har du någon personlig reflektion?

0
Ogilla!
571
Gilla!
2016-07-07 16:05:30
Ladda ned

DBA, veckograf. Den här ser ju fin ut. Bildas det en högre botten kan det vara idé att kliva på för en längre tur.

0
Ogilla!
585
Gilla!
2016-07-07 16:51:38

Tack och bock!

0
Ogilla!
608
Gilla!
2016-07-13 12:34:55

Weat 8,11, Corn 19,82, Brent 47,65.

Long Vete, majs än så länge

0
Ogilla!
600
Gilla!
2016-07-13 14:45:26

Weat stop 7,70 siktar mot 11-12.

Corn stop 18,50 siktar mot 24-25.

0
Ogilla!
600
Gilla!
2016-07-13 17:07:52

Long brent 46,45

0
Ogilla!
572
Gilla!
2016-07-14 13:29:22

Corn sålt, hoppas på mindre rekyl.

0
Ogilla!
599
Gilla!
2016-07-14 13:30:48

Brent sålt, hoppas på 40-42..

0
Ogilla!
624
Gilla!
2016-07-14 16:50:24

Köpt Corn igen

0
Ogilla!
611
Gilla!
2016-07-14 17:05:12

vad tror du om brent närmaste dagar, ser vi en rekyl ner?

Mvh luugos

0
Ogilla!
607
Gilla!
2016-07-14 17:14:05

Knepigt... därför hoppa jag :)

0
Ogilla!
623
Gilla!
2016-07-15 12:55:00

# Kaprifol, är det inte rätt vanligt med säsongsuppgång på t.ex vete/majs från mitten av Juli ish?

Vill också förtydliga att även om dessa köp är långswingar så kommer jag nog att hoppa lite ur/in under tiden.

0
Ogilla!
617
Gilla!
2016-07-15 15:59:55

Longat mer majs/vete

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
609
Gilla!
2016-07-15 18:29:21

CORN Teucrium Corn ETF 19,98. Mål 30

WEAT Teucrium Wheat ETF 8,13. Mål 14,50

Långswing bör tilläggas....

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
615
Gilla!
2016-07-17 15:28:27
0
Ogilla!
618
Gilla!
2016-07-18 08:44:17

Tack, du e för go du!!

0
Ogilla!
617
Gilla!
2016-08-01 12:56:37
0
Ogilla!
604
Gilla!
2016-08-01 13:21:38

Ser gärna vetet över 425 ett par dagar med....

0
Ogilla!
628
Gilla!
2016-08-01 14:31:43

#13 Brent en bit till ned tack!

0
Ogilla!
307
Gilla!
2016-08-01 14:36:33

Majs gör man popcorn på.

Ser ut som majs skall upp.

0
Ogilla!
296
Gilla!
2016-08-01 14:43:51

Skall prova ett spel på majs.

Tack.

0
Ogilla!
625
Gilla!
2016-08-01 14:48:12

#22 har du någon koll på hur vädret varigt och prognosen framöver i maisdistrikten?

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
663
Gilla!
2016-08-01 16:16:47

#27 Nope, vädret fladdrar som kurserna ;)

0
Ogilla!
614
Gilla!
2016-08-03 00:35:50

#13 framme men skulle nog vilja ha lite lägre ändå..

0
Ogilla!
612
Gilla!
2016-08-03 18:50:54

Undrar om det inte börjar krypa lite i vete/majs nu....Hoppas kan man alltid :)

0
Ogilla!
620
Gilla!
2016-08-04 09:27:55
Ladda ned

Vete-ETF:en, WEAT. Dagsgraf. Bevaka brott upp ur den snygga kilen.

0
Ogilla!
625
Gilla!
2016-08-04 09:33:44

Tack för snygg graf, majs kan stå i liknande läge enl. #22

0
Ogilla!
629
Gilla!
2016-08-04 09:43:21

Har du kikat på långa grafen? De kan vara Cycle lows med lite tur som jag ser det.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
637
Gilla!
2016-08-04 09:59:48
Ladda ned

JJG, månadsgraf. Allt i ett-ETF som innehåller soja, majs och vete.

0
Ogilla!
613
Gilla!
2016-08-04 10:15:26

Tack, vore smutt med en vändning från dessa nivåer.

En växande befolkning behöver mat även i tuffa perioder och kanske något gott vin med ;)

0
Ogilla!
644
Gilla!
2016-08-05 19:35:39
Ladda ned

WEAT, 60 min.

0
Ogilla!
305
Gilla!
2016-08-08 16:28:43

Köpte en ETF i olja idag.

Den heter United States Oil ETF.

Tror oljan skall upp en bit och då passade de med den. Fysisk olja är inte min grej ;))

0
Ogilla!
297
Gilla!
2016-08-08 16:42:26

Drar lite väl fort upp nu. Man vill inte bli nyrik och odräglig så jäkla fort. Men men. Vad göra ;)))

0
Ogilla!
601
Gilla!
2016-08-10 09:50:35

August Crop Report från US Department of Agriculture kl.18 på fredag. Kan även bli ordentliga rörelser redan före rapporten men med säkerhet efter. Brukar vara starten för säsongsmässiga rörelser i majs och soja.

0
Ogilla!
587
Gilla!
2016-08-12 16:44:08

Påminner om USDA Crop Report som alltså kommer om en dryg timme. Kan bli intressanta rörelser då att handla på.

0
Ogilla!
580
Gilla!
2016-08-17 14:56:08

Du fick så rätt så, som vanligt :)

Får se om det kan börja ticka på lite bättre nu.

0
Ogilla!
577
Gilla!
2016-08-18 13:06:08
Ladda ned

no airbag postade ett intressant chart för WTI. Vi har en potentiell HS i chartet som har mål 20 dollar.

Ska det bli tredje gången gillt? Hittills har oljan följt sitt mönster med start av nedgång i juni precis som de tidigare åren. Vi fick också en studs i augusti som förra året.

Både 2014 och 2015 så har oljan droppat 60% från sitt årshögsta från juni till januari.

2014 från 107 i juni till 42 i januari = ca 60%

2015 från 62 i juni till 26 i januari = ca 60%

2016 från 52 till 20 i januari (?) = 60%

0
Ogilla!
582
Gilla!
2016-08-18 13:25:14

Fullt möjligt trots att det f.n. ser spikrakt upp i kurva just nu. Vi måste ta ut tidigare toppar i juni för att garantera en vidare uppgång därefter. Men kanske inte nödvändigtvis så lågt som $20

0
Ogilla!
571
Gilla!
2016-08-18 13:58:54

Med olja = $20 går länder i KK.

0
Ogilla!
590
Gilla!
2016-08-18 16:18:12

Shortar oljan nu

Mvh luugos

0
Ogilla!
575
Gilla!
2016-08-18 16:27:31

Gjorde nyss samma sak, går trögt vid $50. Vinst hemtagning aldrig fel. Olja har stigit rätt länge nu.

0
Ogilla!
590
Gilla!
2016-08-18 19:58:13

Helt otroligt att den fortsätter upp.....

Mvh luugos

0
Ogilla!
586
Gilla!
2016-08-19 08:40:49

ja, galen rörelse. Antingen stannar den vid 49-ish. Förra årets augustitopp. Eller möjligt att den går till strax under 51. Förra årets prismässiga studs. Då från 37,7 till 49,3. Nu från 39,2...

Eller så är det bara full retard och den fortsätter upp.

0
Ogilla!
554
Gilla!
2016-08-19 11:07:24

Vete, majs ser väl nu äntligen ut att kunna få lite fart....?

0
Ogilla!
539
Gilla!
2016-08-19 11:26:54
Ladda ned

WTI blev rejected vid fib 76... 48,70.

Får se om det räckte.

ej uppdaterat chart men fib-nivåer är med

0
Ogilla!
540
Gilla!
2016-08-19 17:58:53

Har det äntligen lossnat, det ser så ut.

0
Ogilla!
552
Gilla!
2016-08-19 18:13:26

Inte lossnat utan snarare kört in i kaklet från slutet av juni. Avvakta för vi ska nog ner nu.

0
Ogilla!
547
Gilla!
2016-08-19 18:20:04

OK upp/ner, trodde du syftade på Olja som Voltaire skrev om och inte ang. årets skörd.

0
Ogilla!
559
Gilla!
2016-08-22 13:09:20

Äntligen drar vi söderut!

Vad ser ni för motståndsnivå innan studs uppåt?

Mvh luugos

0
Ogilla!
575
Gilla!
2016-11-09 11:15:27

USDA crop report kommer på onsdag kväll kl.18. Kan alltså även bli omruskningar i agrikulturen :-)

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
434
Gilla!
2016-12-09 06:50:04

Dags igen för USDA crop report ikväll kl. 18. Kan bli volatilt.

0
Ogilla!
431
Gilla!
2017-02-09 09:28:43

USDA crop report ikväll kl. 18.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.