Grupp: Huvudforum

Nokiarapport

0
Ogilla!
35
Gilla!
2006-01-26 09:30:29
Ladda ned

Får väl damma av denna igen.
Längesedan det blev signal nu. Två senaste har inte blivit något.
Tror dock att vid 9 av senaste 11 ggr (minst) när det blivit signal så har det varit grymt bra.
11:00 kommer rapporten

Varmt välkommna till ytterligare en Nokiarapport

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-01-26 10:09:39

"Varmt välkommna till ytterligare en Nokiarapport"

HEHE , den var bra den gillar jag :)

Mvh curcanoli

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-01-26 10:57:52

:-)

Spänningen stiger 

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-01-26 11:08:07

Och där satt den!!! :) 

Mvh curcanoli

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-01-26 11:13:27

STOCKHOLM (Direkt) Nokia redovisar ett resultat per
aktie på 0:25 euro (0:24) för det fjärde kvartalet.
I resultatet ingår engångsposter men sammantaget
påverkar detta inte vinsten per aktie.
Analytikernas förväntningar låg på en vinst på 0:25 euro
per aktie, enligt SME Direkt.
Prognosen baseras på 4.293 miljoner aktier, medan Nokia
baserar sitt resultat på 4.251 miljoner aktier, vilket var det
genomsnittliga antalet aktier under kvartalet efter
utspädning.
Resultatet före skatt och minoriteter uppgick till 1.453
miljoner euro (1.556) för kvartalet.
Analytikerna hade i snitt räknat med ett resultat på
1.496 miljoner euro.
Rörelseresultatet minskade till 1.368 miljoner euro
(1.450), vilket motsvarar en rörelsemarginal på 13,2 procent
(15,3) och nettoresultatet blev 1.073 miljoner euro (1.083).
Omsättningen ökade 9 procent till 10.333 miljoner euro
(9.456). Analytikernas snittförväntningar låg på en omsättning
på 10.055 miljoner euro./FF-AE-FJ

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-01-26 11:14:52

"STOCKHOLM (Direkt) Nokia upprepar sin prognos om att den
globala mobiltelefonmarknaden växer mer än 10 procent under
2006.
Bolaget bedömer att marknaden under 2005 uppgick till
cirka 795 miljoner enheter. Det kan jämföras med bolagets egen
prognos om en marknad på 780 miljoner enheter 2005.
Det framgår av bokslutsrapporten.
Marknaden väntas även växa i värde 2006./FF-KB

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-01-26 11:15:33

STOCKHOLM (Direkt) Omsättningen inom Nokias
affärsområde Mobile Phones steg med 6 procent till 6.217
miljoner euro under det fjärde kvartalet (5.871).
Rörelseresultatet sjönk till 1.060 miljoner euro
(1.107), motsvarande en rörelsemarginal på 17,1 procent
(18,9).
Analytikernas förväntningar på Mobile Phones låg på en
försäljning på 6.085 miljoner euro och en marginal på 17,4
procent för kvartalet.
Affärsområdet Multimedia redovisar en försäljning på
2.024 miljoner euro (1.272) och ett rörelseresultat på 310
miljoner (168). Det kan jämföras med analytikernas
förväntningar om en omsättning på 1.768 miljoner och ett
rörelseresultat på 289 miljoner euro, enligt SME Direkt.
Enterprise Solutions försäljning uppgick till 153
miljoner euro (295) och rörelseresultatet blev -136 miljoner
(-44)./TR-LÖ


Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-01-26 11:18:15

STOCKHOLM (Direkt) Nokia Networks omsättning sjönk till
1.951 miljoner euro (2.031) under fjärde kvartalet.
Rörelseresultatet försämrades till 268 miljoner euro (306).
Rörelsemarginalen blev 13,7 procent (15,1).
Enligt SME-sammanställningen räknade analytikerna med en
försäljning inom Networks på 1.902 miljoner euro och ett
rörelseresultat på 179 miljoner euro. Marginalen väntades
därmed uppgå till 9,4 procent./TR-LÖ 

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-01-26 11:19:06

STOCKHOLM (Direkt) Nokia räknar med att industrins
genomsnittliga försäljningspris per telefon, ASP, visar en
viss nedgång 2006.
Det lägre priset beror främst på en ökad försäljning på
de nya tillväxtmarknaderna, skriver Nokia i sin
delårsrapport./KB-FF

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-01-26 12:47:01

såg ut o funka idag =) 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-01-26 12:56:09

Ja rätt najs idag faktiskt :) 

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-20 10:31:35

Då kör vi igen pojkar o flickor!

Kl 12 kommer rapporten! 

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-07-20 12:13:05

Hur tolkar man det här?

Stod i 145,50 kr när rapporten släpptes.

Under tiden kl 12:00:04 handlas Nokia i 145 kr, ett avslut på 146 kr, för att sedan handlas på 145 kr igen.

Skulle det, enligt strategin, triggas en köpsignal på 146 kr då?

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-07-20 12:43:20
Ladda ned

I Nokia är det bäst att följa Helsingfors.

Bifogat chart visar att strategin triggade köp, och där fick man vara snabb för att kunna plocka in vinst. 

chinook

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-07-20 12:59:14

Nu ser det inte bra ut mera, det glider sakta ner. Överraskande att det till och med steg på  rapporten som denna gång underskred förväntningarna. Det andra kvartalet har sällan varit bra i Nokias fall och därav svag kursutveckling under sensommaren/hösten.

kickboard

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.