ERIC
alla pratar om upp o nedvänd huvudskuldra formation i eric
nacklinjen på 24
På onsdag är det lika många dagar till höger som till vänster i formationen. En liten dipp till 23.10 23.20 skulle se bra ut på kort och medellång sikt tidsmässigt sett. Mellan topp och botten i 1 timmes har det varit 26 tradingtimmar och från botten till topp har det varit 27 på det sätt som dom visas i bigcharts.com. Om det upprepas så kommer det en vändning mellan kl.10 och 11 på onsdag.
På det sätt som williamsindikatorn ser ut så skulle det kunna bli en topp istället.Det är ju 4:e juli imorgon också så vi får klara oss själva så länge.
Mvh moment22
P.S Frankrike Tyskland i finalen !???
När är det Kina ska dela ut 3G licenserna?
Mvh Philip
#3
Det korta svaret är att "ingen" tyvärr vet.
Man skjuter hela tiden på beslutet av taktiska (läs : ekonomiska) skäl. Dvs för att den särskilda kinesiska 3G-standardens mobilsystem ska hinna uppnå tillräcklig stabilitet i testdrift.
Dels gynnar man därmed inhemska tillverkare i förhållande till de globala, och dels slipper man (där man väljer det kinesiska systemet) undan höga licensavgifter som man är tvungna att betala för "utländsk" patenterad teknik.
Men nu är man verkligen ute i sista minuten om man ska hinna få näten driftsatta och klara i tid till OS i Peking, så ... besluten bör ju rimligen komma snart.
Inlägget är redigerat av författaren.
Så här ser det ut nu. Trendlinjen träffades idag och det är 104 dagar sedan toppen.Om det ska bryta upp så borde det göra det nu. Nästa motstånd blir då c.a. 24.90.Jag tror fortfarande på att 21 juli är en viktig dag men som det ser ut nu skulle det kunna bli en lägre topp då vilket jag ser som bearish eftersom den har börjat göra tvärtom nu mot historiska reaktioner.
I.C. skriver om eric i dagens aktietips på tendens tisdag och onsdag.Läs gärna den också.
Mvh moment22
eric svårt att bryta 24
Ser det inte oroväckande ut som en triangelformation sedan botten? Torde då lösa ut nedåt.
Henrik, alias Herkules
#3 , #4
Intressant artikel i DI idag om Kina-licenserna för 3G.
http://www.di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2006%5c07%5c19%5c194591&SectionId=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter
http://www.telecoms.com/itmgcontent/tcoms/expertview/articles/20017365238.html
Utdrag ur artikeln (daterad idag) :
"The continuing problems with TD-SCDMA and, specifically the performance of handsets, has been cited as one of the main reasons why the Chinese government has not yet been able to issue 3G licenses.
Having spent so much time, effort and money on researching and developing the TD-SCDMA standard, the government is now single-mindedly trying to ensure that it gets some kind of return on the investment.
If the standard does actually prove to be a mature option for carrying voice as well as data, then we can expect at least one of China Mobile, China Unicom, China Telecom or China Netcom to be asked to adopt the standard - whether as a standalone option or as part of a larger WCDMA network."
Not.
TD-SCDMA = kinesiska 3G-standarden
WCDMA = "europeisk" 3G-std, bygger på GSM:s systemstruktur
Ytterligare ett utdrag från samma artikel :
"In the meantime, it is believed that mainland operators have already installed over 800 WCDMA base stations in about 30 cities in anticipation of gaining 3G licenses. The government is expected to issue licenses by year-end, possibly in 3Q06, so networks are up-and-running in time for the 2008 Olympic Games in Beijing.
Analysys International estimates that China's first round of investment on 3G equipments will reach RMB10-20bn (US$1.25-2.5bn). "If China Mobile gets the first license, it will have enough capability and capital to carry out the construction of 3G network," says Cui Xiaolong, analyst from Analysys International.
"While if China Telecom gets the license, it will probably solve the problem of capital gap by indirect financing. But neither China Netcom nor Unicom can buildout the 3G network alone," says Cui."

Visa sida
Ogilla! 7
Gilla!
Motstånd på 23,80.....ligger där nu.....
Mvh corvus corax