Skvaller
De goda nyheter som vi har väntat på har kommit fram i torsdags förra veckan, Federal Reserv Board höjde ränta med en kvarts % och antydde att det blir sista höjning på ett tag, Den goda nyheten kan hålla i sig ända fram till slutet på denna vecka, men därefter ska man fokusera på att det kan komma icke goda nyheter i still med att ekonomin har börjat sakta ner ordentligt eller inflationen är inte under kontrol som vi önskar.
MVH//GC
#1 "attentatrisk dag", visste inte att Bin Ladin and company var kvar i bilden, däremot ser sox/smh index lite tveksamt ut.
#21,
Vad har bin Laden med saken att göra? Det finns massor av arga människor i världen som inte gillar USA. Om någon vill göra USA illa är 4 juli en mycket större riskdag än de andra 364 dagarna, både symboliskt och för att det finns mer folkmassor än vanligt den dagen.
Än så länge verkar man inte överdrivet rädd 'over there'. Sakta men säkert (?)klättrar de uppåt. Och vi hänger med som lilla Följa John...
#2
Den du nämnde var väl igång med en hotbild häromdagen om jag inte missminner mig men som #3 säger så har USA många fiender.
Slutar halvdagen därborta i positiv anda så går vi väl som amen i kyrkan upp imorgon + en dag till upp om inget händer. Kan bli en positiv vecka men som aldur nämnde så är björnen större och starkare nästa gång han visar sig så det gäller att ha en fast plan hur man ska agera.
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy
#3, #5 .... and Company betyder alla andra som hatar USA, och marknaden är inte direkt orolig att nåt ska hända.
intressant - >> transports ($tran) närmar sig 5000 (May highs)
Inlägget är redigerat av författaren.
MVH//GC
Inlägget är redigerat av författaren.
#7 Jag tror inte index orkar upp till 978 före rekyl. Ner och hämta mer kraft behövs.
#8
Imorn är det en reaktionsdag, synd att vi vet inte hur denna rörelse kommer att bete sig eftersom det är stängt idag over there, men jag är lite för optimistisk när det gäller OMX och 978, du vet ibland man blir sykroniserad, jag känner att denna rörelse är precis som jag beskriver det, idag slutar omx runt 966 -970 och imorn 978 är ett faktum :)
MVH//GC
Visa sida
Ogilla! 7
Gilla!
Idag blir det troligtvis försiktigt i överkant eftersom det är en "attentatsriskdag" imorgon och händer det inget så borde onsdagen bli i uppgångens tecken. Sen får vi se...
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy