OMXS30 - uppstuds?
Nu är index nere några punkter under 900 och endast små ryck uppåt har tagits över av större ryck. Mycket tveksam marknad i dagsläget.
Var kan index få ngn form av upprekyl? Jag tror den kommer men det blir bara i form av en upprekyl då nästa stora rörelse med största sannolikhet kommer på nedsidan.
OMXS30 Daily 89MA:
Där ser vi att den stora kilen, överst i bilden, tappade kraft när den konvergerat (var som smalast) färdigt. OMX nådde knappa 970 och har sedan dess skapat en ny kil som driver på detta nedåt. Var kan ix bottna?
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy
Dr DD
Tror oxå att nästa större rörelse kommer på nedsidan och min gissning blir att det studsar i intervallet 840-850.
Mvh kulan_63
Uppdatering.
OMXS30 FishNet 60 min:
Som jag nämnde i #1 så ser kilen i 60 minutaren ut att vara mogen för en touch. Området mellan 930-940 ser bra ut att sikta in sig på. Alternativet ligger strax ovan 920 men det är nog det första delmålet att ställa in sig på.
Ut i solen, snart är det höst! ;-)
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy
Sicket ös!!!
OMX är snart uppe i området jag angav som mål, på en dag...
Jag uppdaterar senare ikväll men det skulle kännas märkligt om det skulle tvärvända ner direkt efter det här. Många som tvingats täcka upp sina neggisar.
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy
Doktorn, vad säger du om 990-998 området?
Har varit bort från börsen ett dygn...och jösses vad det händer saker :-)
Måste passa på att gratulera DrDD och Aldur till era otroligt träffsäkra prognoser! Jag är så imponerad. Följer fortsättning med spänning...
Gabriella från ett soligt Göteborg
#6
Tack tack! Lite matjord i fickorna behöver man ha ibland ;-) Nästa gång kanske det går åt häcklefjäll och då räddar SL mig.
Nu har OMXS30 farit upp ända till kilen, på en dag! Momentumet är starkt i detta Bernankedrivna uppställ. Nokia avgör självklart saken på kort sikt och jag har lärt mig att inte ta ngn position varken före eller direkt efter. Det blir nästan alltid fel ;-) + att vollan är hög i derivaten så det är bättre att ta en fika och titta på en stund.
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy
Inlägget är redigerat av författaren.
#7 Tvekan blev det..med råge..ser att index slog i taket och vände ner. Kanske inget konstigt i det ..... Frågan är väl om det 'roliga' (om man nu tycker att det är roligt att det går upp) är över? Ser fram emot en uppdatering 'whenever you have time'!
Trevlig fortsatt helg!
Gabriella
Hej!
Kommer att vara borta ett par dagar nu men vänder det ner nu så är det negativt. Fasgolvet ligger på ~913 och likaså 0,5 fibben på uppgången 890->935.
Är det fö ngn som vet ngn eller som har ett PC-kort för mobiltbredband med varumärket 3 som jag skulle kunna få hyra i ett par veckor. Då kan jag serva er med analyser från Gotland ;-)
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy
Jag skulle med glädje låna ut ett till dig ..om jag hade något :-(
Ha en riktigt trevlig semester!
Gabriella

Visa sida
Ogilla! 26
Gilla!
OMXS30 377MA: (Om ngn skulle ha missat det så är jag torsk på fibtal ;-))
När en fasbotten i fishnet är underskriden och ix hänger ute i tomrummet slår jag på nästa fib.nivå i medelvärdestal. Alltså när ix ligger under fasgolvet i 233MA slår jag på 377MA. Spooky...
Snacka om ståpäls vid fasgolvträffen! Fasgolvet har nu dragit sig några punkter längre upp och ligger nu vid 874. Från nuläget, 895 till 874 kan det vända upp när som helst och då det finns en kil i 60 minutaren i området 933-944 som vill ha en touch innan den större avgången söderut startar+ ett flertal viktiga medelvärden runt 930 så tror jag banne mig på en rörelse ditåt.
Kom ihåg att detta scenario måste ha en SL och den är vid första ticken under 874.
mvh /doc
Life is good, but not for me-Al Bundy