OMX mm nya val
Vi ser nu att det ligger trend motstånd i den uppgående kanalen. Denna kanal är dock inte helt bekräftad än, kanske faller den ner i och med touch på trendlinje? Men som jag sagt mer troligt är att det sakta fortsätter upp och åtminstone ger oss en abc zigzac till kanaltaket. Vi får se vad som händer.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Kanske lite NASDAQ också. Ser ju inte så trevlig ut för bull. Men en trolig sidledes eller lite upp under någon vecka.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Jag försöker mig på lite våg räkning. Men då det är år sedan jag ansåg mig ha koll på läget, är det bara på känsla...
Och känslan säger mig att vi ska få upp köp viljan och lura in lite mer småsparare innan vi ska ner under mer panikartade former. Vi har haft en 5 vågare ner i det första läget vilket för mig antyder att detta bör vara en "början" på en större bear market.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Lite längre NASDAQ. Med en något neg vinkling.
Den positivaste av världar så är nya uppgångar redo nu när vi nått delmål alt1.
Men om detta är början på en större uppgående trend sedan botten, så brukar större våg 2 gå ner och hamna inom våg 1-2 i den förra uppgången innan en mycket större våg 3 börjar. Men först får vi se om det blir en lägre topp och sedan kraftigt ner i en ny våg 3 inom den gröna våg 2.
Hänger ni med???
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
OMX
Är det taket nästa?? Inom några dagar? ca 980. Och då Eric kanske runt 24.50 även om den inte riktigt hänger med nu senaste dagarna.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Inlägget är redigerat av författaren.
Inlägget är redigerat av författaren.
Vi har inte brutit upp. Utan ligger och rider på underkanten av motståndet.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Inlägget är redigerat av författaren.
Inlägget är redigerat av författaren.
Den ligger nu i taket och bör tveka lite innan ev brytning.
Bör kunna titta ner mot 925 i vilan. Men skulle vi falla under 915 inom denna våg blir det kanske en och annan som får bråttom att komma ur marknaden.
Em eller morgondagen avgör en del...
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Inlägget är redigerat av författaren.
Lite annan OMX. Bör visa att denna våg (1) är över genom att bryta upp mot någon av de ovanstående motstånden.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Efter en mycket liten dipp, så tycker jag att vi nu har tagit motståndet.
Och vi fortsätter då upp
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Ska man försöka sig på lite FIB tal så ligger då
960 på 1
982 på 1,5
991 på 1,7
1036 på 2,7
Och dessa faller bra in på två av trendlinjetaken på #8 chartet.
Detta är kanske några nivåer att bevaka.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Inlägget är redigerat av författaren.
Det har varit en svår dag. Och det verkar handlarna med tycka. För maken till ambivalens finns inte.
Man har antagligen legat och surfat på vågen som utgörs av motståndet. Jag har inga bra verktyg för att visa detta där jag sitter nu. Men det finns så många möjliga versioner just nu. Men då mönstret har varit upp eller sidledes efter 14 dagar med nergång de senaste månaderna så kanske det blir så igen. Och motstånd har jag visat innan. Håll på stopplossen.
En möjlighet som jag nämnde innan är att vi följer trendlinjen ner mot som jag sa runt 925 för vila innan vi fortsätter upp i denna våg c inom möjlig 2. (el B). Så imorgon kanske det direkt faller lite för att sedan stiga under hela dagen, vi får se. Eller så är marknaden redan nöjd med nivån runt 928.
Skulle vi däremot se mer svaghet kan det faktiskt enkelt räknas in en sista våg 5 ner till en ny botten under 880 innan en begynnande våg B el 2(mest troligt). Men fallande bottnar är ju inte direkt ett styrke tecken.
Ska försöka förtydliga mig imorgon när jag har lite charts att visa. God natt så länge.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"

Visa sida
Ogilla! 11
Gilla!
Och så lite Dow.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"