Grupp: Huvudforum

Unibet lämnar B2B

0
Ogilla!
3
Gilla!
#0   Av: poike » Redigera
2006-07-26 12:13:19

Nu har Unibet bestämt sig, man lämnar b2b-nätverket för att gå över till microgaming-nätverket.

Aktuella nyemissioner på Nyemissioner.se

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-07-26 13:15:11

Hej poike,

Vad betyder det? 

Mvh Joakim

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-07-26 13:23:58

Unibet är en av de största kunderna i nätverket. Det är ett hårt slag för 24h. Men det är ingen överraskning, Unibet har under längre tid funderat på vilket poker-nätverk man ska välja.

Förutom pengar så kommer det på vissa spel minska likviditeten i antal spelare.

Nu får vi se vilka drag 24h gör för att lockat till sig partners som kompenserar bortfallet.

Aktuella nyemissioner på Nyemissioner.se

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-26 14:02:01

24h drog sig väl ur US också. Kanske en orsak till beslutet. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-26 14:13:40

hur stor andel av 24h's nätverk stod unibet för? 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-07-26 14:16:45

Från 24hs pressmeddelande:

"Under perioden april-juni 2006 stod Unibet för ca 6 procent av hela 24hPokers intäkter."

När det gäller likviditeten i antal spelare så skriver man följande:

"Eftersom Unibet sedan februari har haft större delen av sitt spel förlagt till egna bord så kommer inte s.k. cashgames i resterande del av nätverket att påverkas i så stor utsträckning medan antalet deltagare i turneringar kommer att minska kortsiktigt. Turneringsspelet står för ca 15 procent av B2B Pokers intäkter."  

Aktuella nyemissioner på Nyemissioner.se

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-26 14:32:03

ah tackar! 

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-07-26 15:18:13

Lars Frick skriver:

"Samtidigt är det inte självklart att Unibets avhopp blir särskilt lyckat. Att konvertera spelare från en plattform till en annan kräver en tillvänjning hos kunderna och att driftsätta en ny teknisk lösning kan vara förenat med barnsjukdomar som får många att tveka till att byta. För bland annat SportingBet inträffade just detta när de skulle byta plattform från Boss media, ett drag som sedermera inte lyckades och bolaget kvarstår med Boss Media som teknikleverantör."

Läs hela texten på N24

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.