Grupp: Huvudforum

OMX 31/7

0
Ogilla!
28
Gilla!
#0   Av: twa. » Redigera
2006-07-31 08:48:43

Godmorgon

Fredagens högsta, skulle kunna förbli just detta för en lång tid framöver... Detta av en enda anledning, att det skulle se så fruktansvärt snyggt ut i mina diagram :-)

Då skulle vi ha en perfekt avstämning (på punkten när) av den tidigare uppgången i början på Juli. Nu är jag ju inte riktigt säker på att marknaden tar sådana hänsyn som att göra mina diagram perfekta och mig stolt och lycklig, men man kan ju aldrig veta. Vi får väl åtminstone förbereda oss på att vi kan komma att hamna över fredagens nivåer och i så fall så tycker jag att  c:a 961 ser ut som ett första motstånd.

Lite nivåer:

Fredagens högsta + 1 p. (superviktigt)

1:a motstånd om över 961

Stöd 948-50, vill jag ska hålla för att inte lite björnlukt ska smyga sig in.

945, här börjar jag leta sälj.

Så nu mina damer och herrar, så är det bara till att luta sig tillbaka och låta slaget om 955 börja...

Mvh TWA.


0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-31 09:49:22

jag gillar sandvik men känner mig helt nollad efter semestern 

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-31 09:50:58

Ja då verkar det som vi fått avstämningen mot 960 nivån.

Och månaden är som sagt över idag. Nu är frågan bara om detta är slutet på våg 4 och en ny lägre botten som ska till bara. Eller om vi ska in i en 3:3 med rejäla nergångar. Botten bör då bli 167% av våg 1. Och då bör vi kunna se nivåer runt 600.

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-07-31 09:57:45
Ladda ned

Lite bilder på var vi är och var vi kan hamna om vi går ner till fallande trendlina. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-31 10:07:24
Ladda ned

lite längre perspektiv. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-31 10:18:48
Ladda ned

Om vi bryter trendlinan ser jag detta i kristallkulan!!! 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-07-31 10:35:31

961 ungefär som dagshögsta och sedan ner för avstämning av 955....

Det är här någonstans som det måste börja ta fart uppåt igen för att vi inte ska tappa momentum i uppgången. Nytt försök uppåt mot 957-8 och inget misslyckande där.

Bevaka 955 c:a samt 950 för ny fart uppåt?

För björnarna kan man ju ta en trade mot trenden om under 954 med stop 957-8

The trend is your friend, until the end....

Mvh TWA.


0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-31 11:33:58

Om någon nu har tagit traden s 954 och tjänat 2p, så gå ut och köp en glass för pengarna, nej ärligt talat flytta stop till 956. 

Mvh TWA.


0
Ogilla!
15
Gilla!
2006-07-31 12:15:32

Nere vid 950 nivån nu så vinsten är c:a 4p. Eftersom denna nivå är ganska avgörande så kan man ta hem hälfren av kontrakten här 950,2 och flytta ner stop till 955 så kommer man förhoppningsvis helskinnad ur denna affär. Inga stora vinster, men om du satsar 1000 per punkt så räcker det förhoppningsvis till 2 glassar nu. 

Nu avslutar jag denna kedja, happy trading på er alla.

Mvh TWA.


0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-31 13:00:43

stop nu 954 på resten, var jag ju tvungen att skriva nu... 

Mvh TWA.


Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.