Grupp: Huvudforum

Initialfasen påverkar inte...

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-07-31 20:44:51

Den finns en tendens bland placerare att tro att man måste ta sig tidigare ur en affär om aktien ter sig negativt nära initialfasen vid en aktieaffär. Man tror att eftersom man hade kunnat få aktien billigare genom att avvakta tror man att hela affären inte blir fullt så bra som man räknat med. Tro inte det. Låt en aktie gå ned initialt utan att låta det påverka den strategi du har med din affär. Visst, du hade fått aktien billigare, men hur skulle du kunna veta det?! Du kan inte veta allt konstant och det är långt ifrån det viktigaste när du tar en position att du vet exakt hur nära ett optimalt värde du kom in. Det finns inga samband mellan hur affären ser ut initialt och hur affären kommer att bli på lite sikt. Strävar du efter en perfekt timing på köppositionen kan du vara säker på att timingen på säljpositionen blir lite sådär, eftersom du fortfarande tänker på hur pefekt du tog köp-positionen och har allmänt ett suddigt fokus. Och har motsatsen inträffat är du kanske skakis och säljer av alltför tidigt. Visst är det viktigt att komma in i en affär optimalt, men det är långt ifrån det viktigaste. Det viktigaste är att du kommer UR affären optimalt, det är då som det avgörs vilken slags performance du har på dina affärer.

Mvh,
TheStrategist

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-07-31 21:22:29

heheh , nu är han igång igen med sina visdomar!

Och kom ihåg att Open , High , Low eller Close inte per definition spelar någon roll!

hehe, ..

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-31 21:44:44

Hehe, välkommen in i debatten! ;)

Mvh,
TheStrategist

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-07-31 22:05:15

Hurru, har du någon åsikt om Investmentbolagen?

De större svenska menar jag då..

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-01 09:39:09

#3, jag har kollat in dem mycket ytligt, men jag tycker de ser ganska intressanta ut. Du kan nog placera i "värre" branscher just nu...

Mvh,
TheStrategist

Inlägget är redigerat av författaren.

Inlägget är redigerat av författaren.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.