Grupp: Huvudforum

Nokia

0
Ogilla!
21
Gilla!
2006-08-03 11:57:20
Ladda ned

Nokia ser rätt intressant ut för den som är bullish till börsen generellt.

Ett brott av 144-kronorsnivån skulle utlösa köpsignal med första mål 152 kr.

0
Ogilla!
15
Gilla!
2006-08-03 12:01:55
Ladda ned

Även en uhs kan vara igång att bildas. Isf ger formationen ett mål på 163 kr.

Vi kan således få två köpsignaler i en och samma smäll, sånt gillar vi! :) 

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-03 15:38:14

Ser faktiskt så ut. Både trendlinjer och EWT till viss del supportar detta. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-03 16:05:10
Ladda ned

nokkan i finland 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-10 14:56:14

Hej Us Trader!

Trevlig analys av Föreninssparbanken, testar ett inhopp i Nokia nu. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-11 09:04:02

Provar gärna en Nokia warrant, nån som kan rekomendera någon bättre än nok6j150shp eller nok6k160shb? 

//M

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-11 10:36:33

Tagit hem en lite vinst, lär sannolikt bli lite skakigt nedåt fram till siffrorna 14.30. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-11 10:56:46

 

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-11 11:00:24

Nej, men siffrorna (14.30) påverkar börsen i övrigt så du kanske skall invänta fortsättningen av dagen, hur eller om Nokia påverkas av dessa återstår att se, en del duktiga skribenter varnar ju för att vi toppat idag.

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-11 11:05:23

Tack treehouse!  

Mvh
// M(alfunction)

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-11 11:56:40

Ska vi sikta in oss på reaktion nedåt om några minuter. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-11 12:25:42

Får känslan att 144 inte var toppen idag, tycker inte det finns alltför tydliga tecken för nedgång idag, längre än så här, tiden får utvisa men placerar lite för positivt mottagande 14.30, närmast stiltje i aktien för närvarande. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-11 13:05:44

Har världen stannat... eller bara min börsuppkoppling?  

Mvh
// M(alfunction)

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-11 15:41:44

Treehouse 

Har triggat köpsignal, men fallit tillbaka och ser ut att re-testa utbrottsnivån. Rent formationsmässigt ser det fortfarande mycket bra ut, då re-test av utbrottsnivån är en vanlig företeelse.

Men det som gör mig tveksam är att jag är negativ till börsen generellt och tror t.ex. att OMX har mer att ge på nedsidan. Och då borde Nokia följa med nedåt. Men kollar jag som sagt enbart i grafen på Nokia, är det fortsatt köp som gäller!

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-11 15:43:22

...och tror Du själv att börsen ska stiga, ja då är Nokia en ypperlig köpkandidat på dessa nivåer :)  

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-11 15:48:12

Ja, men jag har lite svårt att påverka en nedkörning..., samtidigt så är börsen lite för kortsiktigt ryckig just när, där ingen direkt linje är utstakad, även om de flesta nu tror på en fortsatt nedgång, så kanske just det ger en form av urblåsning uppåt när man minst anar det. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-14 12:56:40

Intressant läge nu förutsatt att vi för övrigt bryter uppåt. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-14 16:47:18

Us.., är det inte dags att bryta 144-nivån 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-14 16:53:06

Jo, Nokia har ju redan brutit upp från ovan formation. Dock inte visat någon explosiv styrka, men om vi får ett positivt börsklimat de kommande dagarna tror jag absolut Nokia kommer gå bra. 

Upp 1.4% idag, får ses som godkänt då OMX bara är uppe med 0.7%. 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-14 16:58:13

Du får gärna lägga in en uppdatering av aktuellt läge, får känslan att det står +2.5 ikväll på Nokia i Us, med en stängning på 144-145 idag. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-14 17:14:31

Jag har tyvärr problem med charts på Nokia så kan f.t. inte lägga in någon bild.

Men Nokia har alltså brutit upp från flaggan och bör kunna nå 152 kr. Uppe på 144.50-145 kr nu, så bara att hålla kvar!

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-14 17:18:23

Tack det må vara hänt men jag säkrade en hyfsad vinst på kort tid istället, ingen direkt omsättning, och lite motsägelsefullt läge i övrigt, tack ändå.. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-15 09:20:59

Godmorgon Us..

Vet inte om du kan lägga in någon bild idag, lite nyfiken på en eventuell avstämning av utbrottet, där det kan finnas fiske läge idag,  sannolikt så går vi minus fram emot 14.30.

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-15 09:22:44

#22

Av någon anledning har jag problem med att få in Nokia, OMX och Vossen :( Vet inte varför!

Någon annan får gärna lägga in ett chart på Nokia här.

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-15 09:59:44

Det gick ju att köpa även utan bild.., når vi 150 idag. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-15 10:09:30
Ladda ned

nokkan swe

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-15 10:12:15

Tack! 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-16 10:02:58

Nokia upp 2% idag trots en oförändrad börs.

Målet 152 kr är nu bara 1,5 kr från att infrias. Ser starkt ut! 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-16 10:11:56

Behöver väl inte skämmas för att man tar hem vinsten här heller... 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-16 10:18:39

Nä, kan nog vara klokt :)  

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-16 10:30:09

Viktar över till ABB, som jag tänker förvalta väl, och börsen vilar inför siffror senare idag, så min bedömning är att vi skall högre upp även om en mindre rekyl tar vid. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-16 14:23:12

152 kr noterat! Upp 2,71% medan OMX -0,2% - det är rätt okej :)

Får se hur det blir nu när statten kommer in. 

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-16 14:24:59

Kanske blir en H&M.. 

Mvh Treehouse

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-16 14:26:23

Jo, gillar vanligtvis inte öppna gap, men kanske är ett breakaway? Don´t know... 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-16 14:29:57

Får känslan att det kan dra iväg inom kort, mot 970-nivån, förutsatt att siffrorna inte ger några tveksamheter gällande ränteagerandet i USA, läste på DI att siffrorna igår var lite glädjesiffror på grund av stora rabatter bl.a på bilförsäljningen, och att det bvar mer avgörande siffror inom kort. 

Mvh Treehouse

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.