Grupp: Huvudforum

Russell-trade

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-08-13 12:45:20
Ladda ned

För de som tradar USA så är det ett bra läge för en short-swing i Russell-terminen (RUT). Det har studsat upp från 670-nivån tidigare och var på väg att bilda en dubbelbotten, men kursen är snart nere på samma nivå igen och det är inte särskilt troligt att den håller. Bryter det ner så är målnivå runt 600 (-10% från dagens nivå) vilket jag tror kan dra med sig övriga index i USA. Russell är dock den som uppvisar renaste formationen just nu.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-13 13:01:42

tack för det.darios

stämmer bra.100 procent med. darios 

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-13 14:21:58
Ladda ned

Här kommer en FishNet över russell terminen med en kortare tidshorisont.

Mvh mouseman

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-13 14:44:00
Ladda ned

Russel, weekly trendlinje:

Mathias

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-13 14:44:54
Ladda ned

Russel, Daily - "tappade" EMA:s: 

Mathias

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-13 16:35:07
Ladda ned

Ser vi lite på volymerna så ser inte AD line vol speciellt stark ut.

 Net up vol MA5 (veckoperspektiv) så finns det utrymme för mer nedgång.

 Vi har även Summationsindex som ligger på låga nivåer men det är inget som säger att det inte kan fortsätta ner igen innan det går upp. 

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-13 23:54:06
Ladda ned

överst rut sen början, under fib 2584

bägge ger stöd @676 typ, dessutom bollinger21

bara så att ni vet

å det ödmjukaste

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-14 00:03:24
Ladda ned

rut 60 med 1597 bakåt-ung vad esignal bjuder på

på stöd-parall linj 3.4 i hour brukar gå bra, om det inte blir superpanik

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-14 00:06:59
Ladda ned

big pic med stödnivåer

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-14 00:07:31

hej

jag tror att lite upp till kommer till detta ,stämmer bra men man ska vänta lite .

men detta är 100 procent grön min sidan att det ska bli vad du hade skrivit  .evil    darios

 

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-08-15 22:44:15
Ladda ned

Jag skrev lite i chatten om gaps i USA och tänkte jag kunde fördjupa det lite mer här. Gap i indexen skiljer sig rejält åt de gap som sker i enskilda aktier. I aktier kan det ofta handla om breakaway-gap som inte nås på flera månader/år, i index däremot så täpps de ofta till redan samma dag. Om de inte gör det så är det bra målnivåer att ha koll på när det vänder i riktning mot gapet, de blir som magneter för kursen. Bifogar här en bild på Dow Jones-terminen (ym) som visar 8 gap bara på den senaste månaden, 6 av de blev täppta inom någon/några dagar (blå markeringar). Däremot har vi ett gap från 24:e augusti en bra bit ned och eftersom det blev ett gap även idag så ser jag det som dåliga odds att det drar vidare upp i någon större utsträckning. Givetvis blir det gap då och då som förblir otäppta under lång tid, men det är väldigt ovanligt i index.

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-16 16:52:50

Idag blev det ännu ett gap upp i Dow-terminen, vi får se om uppgången orkar hålla i sig mycket längre...

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.