Gazprom?
vilken är vad och vart är det högst omsättning?
när jag kollar ryssland finner jag två gazp, en på micex som handlas vid 286 och en på rts som handlas vid 10.55.
sen är den även noterad i dollar(?) på nån londonbörs .. där handlas den vid $42
förvirrande =)
oj ... där ser man .. vilken röra .. =)
men det verkar som den är högst omsatt på micex? iaf i antal aktier .. eller har jag fel?
mojas, plockar du data från finru till analyzer?
#3 Jepp. Det finns en knapp "Data export" som funkar perfekt. Med rätt inställningar får man ett format som passar Analyzer direkt (lägger in filen i "Övriga index").
Alla ryska bolag finns där och en massa index, men för RTSI och RTS-2 hämtar jag data direkt från RTS.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.
ahh sweet! tnx!
hur/vart följer ni gazp i realtid? har funnit denna sajt som redovisar ADR'en i realtid. gissar att det är adr'en i london? tyvärr visar den inte diffen utan enbart noteringen.
Nån fördröjning är det nog.
mvh
GSPBEX ska du titta på.
Inlägget är redigerat av författaren.
tackar. tror det är ca 15 min fördröjning hos fin rus

Visa sida
Ogilla! 7
Gilla!
#0 Ja, det ha blivit en enda röra av alltihop ;-)
Om jag förstått rätt så är det så här:
GAZP handlas i Ryssland på tre ställen
1) Micex sen jan i år enl din länk. (rubel)
2) St Petersburg sen åratal tillbaks. Finam, marknad RTS-GAZ (rubel)
Dessa två följs åt med stor precision men på MICEX är det färre spikar.
3) RTS sen jan i år (dollar)
4) Frankfurt och London i form av ADR.
5) Sen finns det nåt holdingbolag som heter Rengaz som jag tror funkar på likande sätt som Vostok Nafta. Fonderna tycks äga Rengaz istället för GAZP direkt.
mvh
PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.