Grupp: Huvudforum

OMX

0
Ogilla!
24
Gilla!
2006-07-31 15:33:30
Ladda ned

tror att vi är på våg 4 ner som ska landa vid ~940 och sedan upp till 5:e vågen i tid 8 AUG


MVH//GC

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-31 18:57:03

Ja omöjligt är det inte. men det faller då lite utanför de tidsramar jag har satt med bara någon dag upp. Inte för att jag måste ha rätt.!

Mönstret från föregående månader har varit av denna karraktär. Och första veckan i Augusti brukar sluta några % ner, i vissa fall upp till 15%. Kolla omxs30 inlägget från den 29/7, mycket lärorikt. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-31 19:52:54

#1

första veckan i Augusti brukar sluta några % ner, i vissa fall upp till 15%.
Detta kommer inte att hända iår, det är andra parametrar som gäller, samma sak med vädret, det har inte varit så varmt på 30 år. så seasonal är inte på tapeten, i byrålådan istället.  

MVH//GC

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-01 07:55:59

Det var en ny variant. Att bygga sina aktiespekulationer/analyser på vädret.

Kanske funkar, vad vet jag!!! 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-01 08:38:21

#3

Ja visst, väder och vind och tidsvatten är lika interssanta som stoch, RSI och MACD .............

eller rättare sakt dessa indikatorer funkar mycket bättre än RSI som laggar jämt, stoch som inte berrättar något, förän i efterhand ..................

jag väljer mina, och du väljer dina, det funkar för mig hoppas det funkar för dig.


MVH//GC

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-01 11:12:30

#0 Intressant GianCarlo. Har du någon målbild för sista 5:e vågen upp, dvs nivåer för subvågorna inom sista våg 5?

Idag har vi ju varit nere på 940,8 och vänt upp och cirklar runt 944 för närvarande så det ser ju ut att stämma med bra precision så här långt i alla fall! 

"Framgång består av en mängd små segrar"

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-01 11:35:32

#0 Stödlinjen från din B via 2 är bruten med besked vilket gör att jag inte tror på en impuls upp utan istället en färdig ABC. 

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-01 11:57:34

#5 har inte räknat på några nivåer ännu.

#6 allså jag är lite för korkad när det gäller EWP, kan du rita lite så förstår jag vad du menar, jag förståd att min C vill du ha det till ABC, eller??? :-) 


MVH//GC

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-01 12:55:42
Ladda ned

Så här.

Iom att stödlinjen är bruten så bör man inte betrakta uppgången som en impuls. 

EDIT: Om under 935 så bli det överlappning vilket torde bekräfta att det inte är en impuls. Om över 949 så blir det krångligt ;-)

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-01 17:37:46

#8

Tack mojas, jag fattar. 



MVH//GC

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-01 19:51:21

Många som blankar nu. 

Mvh Shane

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-01 20:06:06

#10 hur vet du  det? 

0
Ogilla!
20
Gilla!
2006-08-01 21:22:29
Ladda ned

Hu...

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-01 21:45:13

lol 

Mvh Philip

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-02 11:08:31
Ladda ned

Tycker du verkligen det mojas? #8

Hade första vågen varit en 3'a så hade vi ju inte behövt diskutera det ;-), men eftersom impulser där kanalen definieras av 1-3 linjen inte är ovanliga och vi varken brutit undre kanallinjen eller tidigare topp så är jag lite mer tveksam att utesluta en impuls. 

Betyder inte att det är en impuls, bara att jag tycker att det är lite för tidigt att utesluta den.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-02 11:18:32
Ladda ned

#14 Tar mig friheten att svara - trots att frågan var riktad till Mojas.

I det läge inlägg #8 skrevs håller jag med Aldur att impulsen fortfarande levde, men i o m att index senare varit ned under toppen på våg 1 så är väl impulsen utesluten?

Jag har själv inte helt uteslutit högre nivåer.....

När får vi lite aktuell US analys förresten - den är som ett gift! man får abstinens när den uteblir.

MVH Nisse45

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-02 11:22:06

Ja, ja visst är den död nu. Det var mer ett EWT inlägg om man kan utesluta impulsen redan baserat på det stadiet. Visst är den död nu. för nu har både kanalen och tidigare topp brutits.

Skulle varit tydligare att det bara var en "EWT diskusions inlägg".

Ang USA kommer kanske nått, men tidigare prognos gäller och än har inget skett som ändrar det. Jag väntar på signal, men tills det sker gäller fortfarande lite mer upp. fast vi är ju väldigt nära nu.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-02 11:23:48

#14 Aldur "Iom att stödlinjen är bruten så bör man inte betrakta uppgången som en impuls."

Det står inte "bör" av en slump ;-) Visst skulle det kunna ha varit en impuls men du ligger lite efter verkligheten ;-) för det har blivit överlappning och nedgången saknar nästan helt överlappningar vilket tyder på impuls och så är dagens uppgång redan rätt träskig vilket motsäger tanken på en våg 5 uppåt.

Men prinipiellt har du förstås rätt i att det skulle kunnat vara en impuls vid tidpunkten för #8.

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-02 11:27:11

mojas, OK, misstolkade tyngden i "bör".

annars se #16, det var inte vad som hände, det vara bara vad man kunde säga då jag undrade över.

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-02 12:30:01

#18 Fast det är en rätt intressant diskussion hur man ska se på impulskanalerna. Det är ju inte helt ovanligt att våg 1 uppåt består av ett plötsligt ryck (V-botten). I skolboken talar man om att våg 1 vanligen är en "Wall-of Worry-klättring"  men det stämmer ju inte alls med V-bottnar. Därför funderar jag på om"Wall-of-Worry" kan inträffa även i våg 3 vilket kan ge en sån kanal som du visar i #14.

Och det är mer än en gång man har haft svårt att få ihop subvågorna i våg 3 trots att det efteråt har visat sig att det inte kunde varit nåt annat.

Våg 3 ska ju vara den kraftfullaste, men kanske ska man tänka om och istället kalla våg 3 den ihärdigaste, dvs den som aldrig tycks ta slut. Ett enda långt segande uppåt men som sagt ihärdigt.

"Vattnet utholkar inte stenen genom sin kraft men genom sin ihärdighet" dvs genom ett nästan oändligt antal (överlappande) små vågor.

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-02 12:47:08
Ladda ned

#19 För att illustrera ihärdigheten så visar jag oljans utveckling. Fram till våg 2 är det enkelt men sen......

Det är ingen som helst tvekan om att det finns någon sorts våg 3 efter våg 2 men titta så det ser ut. " Ett oändligt antal överlappande vågor" 

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-02 15:14:21

Jo det håller jag med om fullständigt. 3'an skall vara "ihärdigare".

Oftast är den ju också den längsta (och det bör den ju vara), men det är inte helt ovanligt att 1'an är "snabbare" än 3'an.

Det är nog lite gummibandseffekten, förra vågen ner var lite "för kraftig" vilket resulterar i en snabb och brant 1'a.

3'an är sen längre, har bättre bredd stöd, och ofta volym stöd och är ihärdigare som du säger. Men här börjar också en del vinsthemtagningar ske och det syns ofta tydligare rekyler ner under vågen.

Man ser ju lite av det vid botten 2002 (oavsett om det nu är en 1'a eller inte) första vågen upp är den "snabbaste" och sen blir mommentummet i nästa uppvåg från mars 2003 lite lungnare fast vågen blir klart längre, och också ihärdigare med en massa små rekyler, lite som ditt chart. 

Det är ju också rätt vanligt att 2'an i en första våg upp nästan helt försvinner, tror det är lite samma effekt, för djup nergång gör att vi nästan springer förbi 2'an i första vågen utan att den syns. Gummibandet var för hårt spänt, och det rasslar då på för snabbt.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-02 21:17:59
Ladda ned

Några tankar

SE BILD  

MVH//GC

 

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-02 21:28:01

#22 Nej, men det är en av två tänkbara varianter på min TopCount. 

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-08-04 20:36:46
Ladda ned

Bifogar en bild på OMX 60 min med en  contracting or Symetrical formation.

Ska titta även på SPX för att bekräfta nedgången nästa vecka, ifall att FED inte lovar /antyder att det blir några ytterligare några räntehöjningar inom det närmste så kan börsen få sig en rejäl injektion och det blir lite gladare miner ett tag framöver.


MVH//GC

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-07 09:45:30

En CIT(change of trend) dag idag, enligt mig så från idag och fram till den 11 är det väldigt jobbigt, ingen kommer att veta vart det blåser, men efter detta kommer vi att ha en klar blid åt vilket håll.

Så nyckel ordet är vänta, det händer för mycket runt omkring för att det ska vara en säker trade åt något håll.

MVH//GC

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-07 10:30:41
Ladda ned

En trolig senario är att vi går ner idag och imorn inför fed möte och därifrån tar vi nya krafter och vänder uppåt, denna senario passar in i denna bilden. Mål område 903 -905 är botten för denna nedgång. På väg ner dit har vi 920 som ett bra stöd.

MVH//GC

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-07 10:53:11

Tack Gian för denna sträng, ju fler kockar dess bättre soppa, tycker jag : ) .. din räkning på triangeln är ju strålande 

~~~~~~~~~~~~~~~~
mvh
S Borin

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-07 17:19:15

Tack sylviabo

Tur att jag inte sitter framför datorn hela dagarna, för att en sån dag som idag hade jag fått fnatt.

Det verkar som att 930 träsket kommer att släppa imorn för lägre nivåer, som sagt 920 i första hand.

MVH//GC

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-07 22:41:36
Ladda ned

En titt på SPX förklarar lite vad jag ser, tror fortfarande på nergång imorn.

bifogar 10 min chart


MVH//GC

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-09 06:19:19


MVH//GC

Inlägget är redigerat av författaren.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.