Ericsson
Jag har haft en syn på ericsson att den inte skulle orka över 24,50 och nu får man titta över den lite nogrannare för att kunna hitta en EWT våg som stämmer.
Jag ser iallafall att vi föll under stödet igår och ligger idag under. Jag återkommer med mer nivåer.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Och nu bilden för året.
Två negativa EWT alternativ som jag ser det.
En pågående abc inför en större fortsatt nergång.
Eller en våg 4 som ska hitta en ny botten innan ev uppgång.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
steff66, stort tack för bilder etc. Mycket intressant! Har du några tänkbara bottennivåer för ericsson eller tycker du att det är för tidigt att fundera i sådana banor?
Gabriella
Jag passar på att skriva lite eftersom Gabrielle frågade så fint!
Men jag vill bara klargöra att jag i dagsläget inte handlar med aktier
eller liknande. Så mina förutspåelser är inte färgade av något annat
än den "tro" på de metoder jag haft att jobba efter.
Ser man till en "möjlig" EWT så har vi klarat av en 5 vågs impuls upp.
Denna är inte klockren. Men det är den possitiva varianten.
Den negativa är att vi bara haft en ABC upp som skulle innebära nya botten rekord.
Men den ger jag inte så hög tillförlitlighet, inte än. Den skulle vara katastrofal.
Så vi jobbar efter alternativ 1.
Nivåer blir då de fallande och stigande motstånden. Stöd ligger strax under 20 kr idag.
Och skulle det bli possitiva tongångar har vi närmaste motståndet runt 24.50 på låångsikt.
Sedan säger ju EWT att en våg 2, som detta skulle kunna vara, om vi har en possitiv syn och utgår ifrån att vi kommer trilla
under den nivån runt 20 kr. Då ligger det en nivå strax över 13kr. Och ett förhållande 1:1 för en abc skulle ligga på 14 kr.
Och det EWT säger är ju att C inte får falla ner under våg 2 i den första 5 vågen och den nivån ligger på ca 4 kr.
Den bör hålla sig mellan de röda linjerna.
Under denna och vi kan utesluta en större uppgång utan då blir det nya bottnar. Men det är lååång väg dit.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"
Inlägget är redigerat av författaren.
Inlägget är redigerat av författaren.

Visa sida
Ogilla! 7
Gilla!
Och här kommer den senaste vågen i detalj. Med fallande trendlinje som om den bryts möter på motstånd vid stigande "nu" brutet trendgolv.
Ger inte mycket marginaler.
"Lev för att lära så lär du dig att leva"