Grupp: Huvudforum

OMX 9/8

0
Ogilla!
34
Gilla!
#0   Av: twa. » Redigera
2006-08-09 08:54:01

Godmorgon.

Den sidledes ökenvandringen fortsätter...

Vi befinner oss just nu inom "korven", den tjocka fishnetstrukturen. Denna tråkiga sidledesdans gör ju att stöd och motståndsnivåer blir ganska tighta....

Två nivåer är dock viktiga nu, över 942, eller under 928. Över respektive under dessa nivåer får man en första antydan om att index tar fart på nytt.

Lite nivåer:

Över 934-5 för att göra något vettigt på uppsidan (sedan 938, 942)

Under 928-30 är bearterritorium, med mål runt 916.

Mvh TWA.


0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-08-09 10:39:05

Har vi brutit under nu då??? 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-09 10:44:42

Under fishfasen nu, så det kanske är bäst att kolla lite noggrannare på stödnivåer.

926, som verkar passeras just nu samt 915-19, som ganska tjock struktur.

Måste åtminstone över 931-2, för att Bulls ska komma in i matchen igen...

Mvh TWA.


0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-09 10:47:10

såg inte din fråga steff, men svar ja! (eller hur?) 

Mvh TWA.


0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-08-09 11:03:34
Ladda ned

En bild - Ganska mörk räkning, men ingen ger ju ngt annat förslag! 

MVH Nisse45 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-09 11:15:19

Ja min förutsagda nivå på 915 är nog nära.. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-08-09 12:59:43

Om man nu ska tro, så trodde jag på 919, där tänkte jag ta en liten del av vinsten, (nu fick korta systemet en stop@ 925) > över 926 igen bör ta index mot 930-1, nivån OM vi kommer över där, så är det ju liite bullish, under 925 igen för riktig bear

Mvh TWA.


0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-09 14:08:16

#4 Hur får man så fina färger i diagrammen från Saxo Bank? 

Henrik, alias Herkules

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-09 14:44:04

#7 kör candlestick 

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-09 15:48:29
Ladda ned

nåt sånt här scenario tycker jag ser troligt ut (först jaga björnar, bryta upp ur triangeln som ALLA har koll på) och sedan ner igen: 

Mathias

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-09 16:24:38
Ladda ned

Räkningen i #4 hamnar i runda arkivet....

Idag är ju OMX t o m värre än DAX i rörelserna. Björnarna blir skraja och täcker upp, samtidigt som tjurarna vill vara med på nästa rally! Då blir det ju paraboliska rörelser i grafen. Jag vill inte på något sätt påstå att det ska fortsätta nedåt, men samtidigt är det nog lite tidigt att ropa "hej" för tjurarna. 

Att Cisco kommer med en rapport som skrämmer blankarna och lyfter aktien 12% direkt gör ju att fr a Nasdaq påverkas positivt. Jag ska visa några bilder i en separat sträng. Här kommer en bild på OMXS30 med lite motstånd uppåt.

MVH Nisse45

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-08-09 16:28:48

#10 skulle du kunna skicka med ett chart med lite lääängre perspektiv på livet i OMX. Dom är ju så fina dina charts :o) 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-09 17:31:13

När jag kör candlestick blir chartet jättezoomat... :-( Kan inte zooma ut till en njutbar upplösning... 

Henrik, alias Herkules

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-10 00:11:38
Ladda ned

#12 så blir det ibland för mig också. Gå då in på "view" välj "periods" och ändra tll ett större tal.

#11 Jag lägger ut ett veckodiagram med fib-linjer. Det har jag lagt ut tidigare, men nu tycker jag det är ännu mer uppenbart att det kanske inte är helt galet tänkt. Det har varit tålamodsprövande i sommar, men med tanke på hur det såg ut efter toppen 2000 är det ju helt normalt med dessa slag upp och ner. Jag hoppas på lite tydligare trend framöver.

MVH Nisse45

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-08-10 11:54:03

Super-tack!!!! Funkade perfekt! 

Henrik, alias Herkules

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.