Grupp: Huvudforum

DJIA

0
Ogilla!
24
Gilla!
2006-08-10 21:50:24
Ladda ned

Ner direkt i öppningen fredag ?

Se bild -->

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-10 21:56:34

Ska vi inte först se hur det stänger? 

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-10 22:07:16

#1

Nä, det behövs inte ;) Stoppen 11150 gäller.

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-10 22:12:08

ok? 

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-11 08:25:09
Ladda ned

En bild som kanske ger lite förståelse/stöd för Vimses tankar?

MVH Nisse45 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-11 16:35:19
Ladda ned

Så här ser det ut på DJIA (ca 20 min gammalt) 

MVH Nisse45

0
Ogilla!
12
Gilla!
2006-08-11 18:09:56

Tack Nisse45 för att du förtydligar mina tankar, är lite lat av mig ibland ;)

Kan konstatera att scenariot i #0 inte är utstoppat utan fortlöper än så länge enligt ritningarna. Håller utvecklingen sig under kvällen borde det bli nedställ på måndag i OMX, kanske ner mot 905 tisdag fm.

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-08-13 23:20:42

bra vimse & nisse45, det här kan bli spännande :-\   hälsar boko.

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-14 19:59:21

#5 jag kan inte mkt om vågor. Hur blir det nu när dow gjorde ett lägre low i fredags men spikat rakt upp nu. Hur räknar man och varför?
Om någon ids att förklara vill säga :-) 

0
Ogilla!
15
Gilla!
2006-08-14 20:04:52

#8 Hehe vill du verkligen ha en förklaring på det?

En tolkning (min) skulle kunna vara att fredagens low var en failed fifth och att vi nu ligger i en rekyl upp i våg 2. Allt räknat från toppen i början av augusti.

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-14 20:13:17

hur högt får då den våg 2 gå? 

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-14 20:18:42

#10 Vanligaste är ju en rekyl som når nånstans mellan fib 38,2-61,8, men kan i princip nå upp mot den tidigare toppen. Om mitt ögonmått stämmer någorlunda så nådde vi 50%-retracement vid dagens uppgång, så nu kan det fortsätta ner igen :)

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-14 20:43:09
Ladda ned

Marknaden behagade inte följa min räkning och HS formation enligt #0. Femman ner verkar blivit en ff. :(

Pågående rekyl upp kan kanske bli en abc upp till max 11242 där fibnivån 0.618 befinner sig. Evilsteff måste ha ett grymt bra ögonmått då a-vågen stannade på 0.5-nivån 11203! :)

Över 11250 ser nuvarande rekyl suspekt ut vilket också får agera stop.

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-14 20:45:57

Där du skrivit ff. Ska inte där stå 5 då?
sen tre fjompar upp som du ritat. 

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-14 20:48:44

Klart jag skulle kunna ha gjort det. Men ff betyder failed fifth :)

 

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-14 20:49:32

hehe ok, nu hajjar jag. danke 

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-14 23:47:38
Ladda ned

Ytterligare en tolkning av DJIA i en bild.

MVH Nisse45  

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-08-15 00:00:13
Ladda ned

Ytterligare en bild, på förloppet sedan maj! 

Ett optimistförslag och ett pessimistförslag bjuder jag på!

MVH Nisse45

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-15 17:38:29
Ladda ned

Outgrundlig är marknadens uppförande! ;-)

Det ska väl vara så här i topp-regionerna, antar jag! "Konjunktjursignalerna" är starka fortfarande och inflationsskräcken och räntehöjningsskräcken är väl egentligen bara förklaringsmodeller  för DI till intradagsrörelser.

Om man tittar bakom dagens siffra i USA, kanske det visar att orsaken till lägre priser på bilar beror på lägre efterfrågan...

Efterfrågan är då: Vad är viktigast för fortsatt konjunktjur, lägre efterfrågan eller utebliven räntehöjning ett par månader?

Jag hade väl inte dagens rörelse på DJIA som första alternativ, även om jag såg att det var klart för rekyl. Om jag flyttar a och b ett steg till höger, så går det ju lika bra. :-) Då kanske index når till 62%-nivån och a=c

Vi får väl se om USA orkar hålla ut längre ikväll än igår?

Det positiva alternativet i #17 finns ju också!

MVH Nisse45

 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-15 18:13:35

Du har inte funderat på en wxy som rekyl upp. w vid ditt a, x vid b och a.y vid din "2 eller B". Senaste botten  11050 var då antingen b.y eller a.b.y (troligast) 

För vågen ner från toppen är ingen impuls, för även om du kör en ff som är tveksam så är 3'an inte en 5 vågare. Som korrektiv 3'a är den dock helt OK.

idealiskt är vi nu i b.b.y i så fall. (dvs din abc i senaste chartet är b.b.y)

 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-08-15 19:29:47

Vid den här tiden igår vek usa ner sig..... håller sig bättre idag?!? 

 

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-08-15 19:40:30

Prognos (kl 1900) för totalvolymerna i SPX och Comp är hyfsade men inte stora.

Därimot har vi för närvarande: SPX adv 90% adv vol 90% Pris 0,90% upp

comp adv 71% adv vol 87% pris 1,50 upp 
 

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-08-15 20:26:24

Aldur! Du är mycket bättre på detta än jag!  Kan du inte lägga in en bild med din numrering utsatt?

MVH Nisse45 

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-08-16 06:22:58
Ladda ned

Lite siffror från tisdagen

 comp volym 1,8 miljard iss omsatta adv 75% adv vol 92% totalvolymen

  omsatta någon % bättre än förra veckans snitt.

 spx  vol 2,1 miljard omsatta    adv 93% (bra) adv vol 93%  totalvolymen

 omsatta någon % bättre än förra veckans snitt.

 Skickar med nuv  (net up vol) för compen som ligger högst i förhållande till

 tidigare toppar.

 Skall man göra en jämförelse för totalvolymen i ett större perspektiv så är

 detta inga stora volymer men man skall veta att det fortfarande är semester i

 i USA.

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-16 08:51:58
Ladda ned

En bild där jag lagt in Aldurs räkning i #19  som jag tolkar den. (och en tänkbar fortsättning, som väl ingen riktigt kan tro på  ;-)    )

Är det riktigt Aldur? 

MVH Nisse45

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-08-16 10:47:11

Ja, det var det alternativet jag menade. Givetvis finns möjligheten som jag skrev  att Y:b:c redan är satt vid din Y:b:a med tanke på uppgången igår.

Notera dock att detta bara är ett scenarie än så länge, framförallt "framtvingat" av att nedgången sen toppen ser korrektiv ut. Dvs inget man handlar på, men får vi ett brott av förra toppen (som tex OEX är nära nu) så ökar potensialen för den en hel del.

Vi kan ju inte heller utesluta att nervågen har börjat bara för att första vågen inte ser impulsiv ut i 5 och 10 min. Vi har ju sett "felaktiga" vågor förut. Så det här är bara ett alternativ att hålla ögonen på.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-16 10:50:38

ok, finns det bara negativa räkningsalternativ med den här vågtekniken som ni kan?
verkar sällan uppstå bullish räkningar 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-16 11:13:33
Ladda ned

#26 Slakis, det uppstår visst bulliga räkningar ibland. Se bild ;-)  (från min senaste Ryss-sträng)

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-08-16 16:22:08

Nämen se på tusan
Har fått den synen att det nästan bara pressenteras bearish vågräkningar hela tiden här på ag. varjefall kraftfullt övertag. 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-08-17 09:00:48

#28 EWP som metod har faktiskt ett positivt bias eftersom den högsta dignmiteten alltid pekar uppåt. Att det blir många bearsih vågräkningar har nog att göra med att det finns många alternativa björnräkningar men få alternativ för bullvågorna.

Eller så är permabjörnarna mer förtjusta i EWP än ärketjurarna ;-) 

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.