Grupp: Huvudforum

Vete, Majs och Olja

0
Ogilla!
608
Gilla!
2016-06-18 14:23:12

Weat 9,06, Corn 23,60, Brent 49,38. Tror jag blir mycket bra på några års sikt. Bättre förutsättningar än glimmande råvaror? Jag tror det och det finns behov av dem dessutom

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
608
Gilla!
2016-06-29 14:01:53

Weat 8,44, Corn 21,24, Brent 49,52. Sitter fortfarande på händerna..

Teucrium Wheat ETF (WEAT)

Teucrium Corn ETF (CORN)

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
583
Gilla!
2016-06-29 14:33:18

Kommer crop report på torsdag. Räkna med stora svängningar då.

0
Ogilla!
551
Gilla!
2016-06-30 18:15:15

Crop report kom ut kl. 18 och vete och majs går ner.

0
Ogilla!
565
Gilla!
2016-07-07 13:56:44

Uppdatering;

Weat 7,95, Corn 19,35, Brent 49,30

Ej köpt ännu..

0
Ogilla!
555
Gilla!
2016-07-07 14:27:01

Nya rapporter kommer 12-14 juli.

0
Ogilla!
578
Gilla!
2016-07-07 14:46:47

Tack vännen, ej van att handla dylikt. Har du någon personlig reflektion?

0
Ogilla!
569
Gilla!
2016-07-07 16:05:30
Ladda ned

DBA, veckograf. Den här ser ju fin ut. Bildas det en högre botten kan det vara idé att kliva på för en längre tur.

0
Ogilla!
583
Gilla!
2016-07-07 16:51:38

Tack och bock!

0
Ogilla!
606
Gilla!
2016-07-13 12:34:55

Weat 8,11, Corn 19,82, Brent 47,65.

Long Vete, majs än så länge

0
Ogilla!
598
Gilla!
2016-07-13 14:45:26

Weat stop 7,70 siktar mot 11-12.

Corn stop 18,50 siktar mot 24-25.

0
Ogilla!
598
Gilla!
2016-07-13 17:07:52

Long brent 46,45

0
Ogilla!
570
Gilla!
2016-07-14 13:29:22

Corn sålt, hoppas på mindre rekyl.

0
Ogilla!
597
Gilla!
2016-07-14 13:30:48

Brent sålt, hoppas på 40-42..

0
Ogilla!
622
Gilla!
2016-07-14 16:50:24

Köpt Corn igen

0
Ogilla!
609
Gilla!
2016-07-14 17:05:12

vad tror du om brent närmaste dagar, ser vi en rekyl ner?

Mvh luugos

0
Ogilla!
605
Gilla!
2016-07-14 17:14:05

Knepigt... därför hoppa jag :)

0
Ogilla!
621
Gilla!
2016-07-15 12:55:00

# Kaprifol, är det inte rätt vanligt med säsongsuppgång på t.ex vete/majs från mitten av Juli ish?

Vill också förtydliga att även om dessa köp är långswingar så kommer jag nog att hoppa lite ur/in under tiden.

0
Ogilla!
615
Gilla!
2016-07-15 15:59:55

Longat mer majs/vete

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
607
Gilla!
2016-07-15 18:29:21

CORN Teucrium Corn ETF 19,98. Mål 30

WEAT Teucrium Wheat ETF 8,13. Mål 14,50

Långswing bör tilläggas....

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
613
Gilla!
2016-07-17 15:28:27
0
Ogilla!
616
Gilla!
2016-07-18 08:44:17

Tack, du e för go du!!

0
Ogilla!
615
Gilla!
2016-08-01 12:56:37
0
Ogilla!
602
Gilla!
2016-08-01 13:21:38

Ser gärna vetet över 425 ett par dagar med....

0
Ogilla!
626
Gilla!
2016-08-01 14:31:43

#13 Brent en bit till ned tack!

0
Ogilla!
307
Gilla!
2016-08-01 14:36:33

Majs gör man popcorn på.

Ser ut som majs skall upp.

0
Ogilla!
296
Gilla!
2016-08-01 14:43:51

Skall prova ett spel på majs.

Tack.

0
Ogilla!
623
Gilla!
2016-08-01 14:48:12

#22 har du någon koll på hur vädret varigt och prognosen framöver i maisdistrikten?

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
661
Gilla!
2016-08-01 16:16:47

#27 Nope, vädret fladdrar som kurserna ;)

0
Ogilla!
612
Gilla!
2016-08-03 00:35:50

#13 framme men skulle nog vilja ha lite lägre ändå..

0
Ogilla!
610
Gilla!
2016-08-03 18:50:54

Undrar om det inte börjar krypa lite i vete/majs nu....Hoppas kan man alltid :)

0
Ogilla!
618
Gilla!
2016-08-04 09:27:55
Ladda ned

Vete-ETF:en, WEAT. Dagsgraf. Bevaka brott upp ur den snygga kilen.

0
Ogilla!
623
Gilla!
2016-08-04 09:33:44

Tack för snygg graf, majs kan stå i liknande läge enl. #22

0
Ogilla!
627
Gilla!
2016-08-04 09:43:21

Har du kikat på långa grafen? De kan vara Cycle lows med lite tur som jag ser det.

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
635
Gilla!
2016-08-04 09:59:48
Ladda ned

JJG, månadsgraf. Allt i ett-ETF som innehåller soja, majs och vete.

0
Ogilla!
611
Gilla!
2016-08-04 10:15:26

Tack, vore smutt med en vändning från dessa nivåer.

En växande befolkning behöver mat även i tuffa perioder och kanske något gott vin med ;)

0
Ogilla!
642
Gilla!
2016-08-05 19:35:39
Ladda ned

WEAT, 60 min.

0
Ogilla!
305
Gilla!
2016-08-08 16:28:43

Köpte en ETF i olja idag.

Den heter United States Oil ETF.

Tror oljan skall upp en bit och då passade de med den. Fysisk olja är inte min grej ;))

0
Ogilla!
297
Gilla!
2016-08-08 16:42:26

Drar lite väl fort upp nu. Man vill inte bli nyrik och odräglig så jäkla fort. Men men. Vad göra ;)))

0
Ogilla!
599
Gilla!
2016-08-10 09:50:35

August Crop Report från US Department of Agriculture kl.18 på fredag. Kan även bli ordentliga rörelser redan före rapporten men med säkerhet efter. Brukar vara starten för säsongsmässiga rörelser i majs och soja.

0
Ogilla!
585
Gilla!
2016-08-12 16:44:08

Påminner om USDA Crop Report som alltså kommer om en dryg timme. Kan bli intressanta rörelser då att handla på.

0
Ogilla!
578
Gilla!
2016-08-17 14:56:08

Du fick så rätt så, som vanligt :)

Får se om det kan börja ticka på lite bättre nu.

0
Ogilla!
575
Gilla!
2016-08-18 13:06:08
Ladda ned

no airbag postade ett intressant chart för WTI. Vi har en potentiell HS i chartet som har mål 20 dollar.

Ska det bli tredje gången gillt? Hittills har oljan följt sitt mönster med start av nedgång i juni precis som de tidigare åren. Vi fick också en studs i augusti som förra året.

Både 2014 och 2015 så har oljan droppat 60% från sitt årshögsta från juni till januari.

2014 från 107 i juni till 42 i januari = ca 60%

2015 från 62 i juni till 26 i januari = ca 60%

2016 från 52 till 20 i januari (?) = 60%

0
Ogilla!
580
Gilla!
2016-08-18 13:25:14

Fullt möjligt trots att det f.n. ser spikrakt upp i kurva just nu. Vi måste ta ut tidigare toppar i juni för att garantera en vidare uppgång därefter. Men kanske inte nödvändigtvis så lågt som $20

0
Ogilla!
569
Gilla!
2016-08-18 13:58:54

Med olja = $20 går länder i KK.

0
Ogilla!
588
Gilla!
2016-08-18 16:18:12

Shortar oljan nu

Mvh luugos

0
Ogilla!
573
Gilla!
2016-08-18 16:27:31

Gjorde nyss samma sak, går trögt vid $50. Vinst hemtagning aldrig fel. Olja har stigit rätt länge nu.

0
Ogilla!
588
Gilla!
2016-08-18 19:58:13

Helt otroligt att den fortsätter upp.....

Mvh luugos

0
Ogilla!
584
Gilla!
2016-08-19 08:40:49

ja, galen rörelse. Antingen stannar den vid 49-ish. Förra årets augustitopp. Eller möjligt att den går till strax under 51. Förra årets prismässiga studs. Då från 37,7 till 49,3. Nu från 39,2...

Eller så är det bara full retard och den fortsätter upp.

0
Ogilla!
552
Gilla!
2016-08-19 11:07:24

Vete, majs ser väl nu äntligen ut att kunna få lite fart....?

0
Ogilla!
537
Gilla!
2016-08-19 11:26:54
Ladda ned

WTI blev rejected vid fib 76... 48,70.

Får se om det räckte.

ej uppdaterat chart men fib-nivåer är med

0
Ogilla!
538
Gilla!
2016-08-19 17:58:53

Har det äntligen lossnat, det ser så ut.

0
Ogilla!
550
Gilla!
2016-08-19 18:13:26

Inte lossnat utan snarare kört in i kaklet från slutet av juni. Avvakta för vi ska nog ner nu.

0
Ogilla!
545
Gilla!
2016-08-19 18:20:04

OK upp/ner, trodde du syftade på Olja som Voltaire skrev om och inte ang. årets skörd.

0
Ogilla!
557
Gilla!
2016-08-22 13:09:20

Äntligen drar vi söderut!

Vad ser ni för motståndsnivå innan studs uppåt?

Mvh luugos

0
Ogilla!
573
Gilla!
2016-11-09 11:15:27

USDA crop report kommer på onsdag kväll kl.18. Kan alltså även bli omruskningar i agrikulturen :-)

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
432
Gilla!
2016-12-09 06:50:04

Dags igen för USDA crop report ikväll kl. 18. Kan bli volatilt.

0
Ogilla!
429
Gilla!
2017-02-09 09:28:43

USDA crop report ikväll kl. 18.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.