Grupp: Huvudforum

Ledsen

0
Ogilla!
112
Gilla!
#0   Av: pq.. » Redigera
2006-07-10 17:06:05

Fel forum fel site men jag bara måste skriva lite för att minska tyngden i min själ. Vårt första barn dog igår och min fru fick föda det dött. Vår älskade efterlängtade lilla dotter fick vi ta emot sovandes i den eviga sömnen. Fast vi aldrig fick chansen att se livet i dina ögon kommer jag aldrig att glömma dina sparkar mot min kind när jag sjöng för dig, glömmer aldrig ditt söta ansikte, dina små hände, ditt allt. Hade jag kunnat skulle jag bytt mitt liv mot ditt men då det inte är möjligt hoppas jag du väntar med resten av släkten tills vår tid är kommen då vi kan mötas igen. Vi ger dig namnet Engla då du är och förblir våran ängel.

Ursäkta om jag prackar på er känslor.

mvh PQ.. Ta hand om varann ...................
"I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had"

0
Ogilla!
12
Gilla!
2006-07-10 17:11:22

Beklagar sorgen. Måste kännas väldigt väldigt tungt.

Phu vad tungt. Beklagar verkligen

// Sandmark

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
12
Gilla!
2006-07-10 17:12:37

Jag känner med Er.

sorgsna tankar

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-07-10 17:13:16

Sorgsamt, sorgsamt.  Du gjorde rätt i att skriva några rader här.

Det är nog många som känner med er. Hälsa din fru det.  

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-07-10 17:16:45

#0

Får tårar i ögonen. Jättefint skrivet.

Jag beklagar å det djupaste.

Vänligen /doc 

 

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-07-10 17:32:02
Ladda ned

Tror att Engla vill skicka en liten blomma till sin pappa och mamma. 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-10 17:38:15

Mina tankar finns hos er i denna svåra stund.  

kickboard

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-10 17:46:51

Vi har själva en liten son men kan ändå inte ens föreställa mig den sorg ni måste känna ........

Mvh corvus corax

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-07-10 17:58:39

PQ, jag sitter här tårögd och skulle vilja säga så mycket mer men finner inte ord när jag läser det du skrivit......

Jag beklagar sorgen.

Mina tankar finns hos er, ta hand om och var rädd om varandra. 

Mvh tina

0
Ogilla!
18
Gilla!
2006-07-10 18:08:46

Jag beklagar innerligt sorgen PQ... :(

---
Do not stand at my grave and weep
I am not there. I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am the gentle autumn's rain.
When you awaken in the mornings hush;
I am the swift uplifting rush of,
quiet birds circled flight.
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry
I am not there. I did not die.

-- Ted Nesbitt


// staffan 

 

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-10 18:37:03

Helvete PQ..beklagar. Det var tungt. Ta hand om dig själv och din fru.

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-07-10 18:47:20

Beklagar..

Låt det ta den tid som krävs för att sörja och ge varandra det nödvändiga stödet som krävs för att ni ska kunna gå vidare. Det finns trots allt en framtid..

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-07-10 18:58:47

Beklagar! 

Momentum

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-07-10 19:10:07

Väldigt ledsamt att höra! Svårt att finna orden för det man skulle vilja säga i en sådan här situation. 

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-10 19:35:21

Beklagar sorgen, lider med er krama din fru.

 

mvh edvin

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-10 19:46:08

Fäller stora tårar och tänker på dig, din fru och lilla Engla. 

Kram,

Gabriella

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-10 20:11:37

Det var verkligen tungt att läsa, PQ. Ta hand om varandra.

0
Ogilla!
14
Gilla!
2006-07-10 20:37:24
Ladda ned

  PQ ta emot också mitt innerliga deltagande i din sorg

Känner uppriktigt med dig och de dina. Har fått uppleva samma sak.

Svårt att hitta ord av tröst i sorgens stund men            kanske en bild säger lite ....

Vänliga hälsningar

                             eMeM

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
37
Gilla!
2006-07-10 20:47:16

Jag är så överväldigad över alla kommentarer så jag tackar er alla,,jag behövde bara lite av det ni gett mig.. Tack alla jag älskar er ..

Betyder så oerhört mycket med några snälla ord..

mvh PQ.. 

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-10 21:06:20

Oh PQ, så ledsamt. 

Jag ville citera något vackert, med tröstande ord till dig
men jag hittade ingenting som dög.
Men även om orden fattas,
så finns tankarna och medkänslan där
även om det är genom några futtiga rader på ett forum.

Före och efter, det är den enda indelning som finns; före och efteråt.

 

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-07-10 21:14:08

ojoj PQ... ta hand om dig. Beklagar verkligen. 



0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-10 21:19:18

Jag är verkligen sorgsen.

Plötsligt blev måndagen annorlunda. Din sorg kommer att dominera.
Hur omöjligt det än må låta, så kom igen, låt livet gå vidare, låt minnet stärka er framtid. 

chinook

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-10 21:46:29

Beklagar sorgen.

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-07-10 21:57:53

jag lider med er...

Hoppas ni försöker igen när styrkan återkommer.

Det är detta som ger mer mening i livet. Men ibland förstår man bara inte varför... något som detta kan hända. Men ibland kan man inte förstå.

Och man ska inte försöka med logik eller skuld. Ingen har skuld i detta utan trösta varandra. Ni behöver det båda. Och prata gärna med andra som råkat vara i samma situation, kanske någon som sedan fått ett barn därefter.

Jag säger lycka till.

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-10 21:58:21

Önskade jag kunde ge er båda uppmuntrande ord i den svåra

stunden dina egna ord gav mig däremot eftertanke och deltagande

Ta nu väl hand om dig och din fru tack för det du skrev PQ

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-10 22:06:35

Och jag menar att få barn är meningen med livet. Delvis iallafall. Inget annat. 

"Lev för att lära så lär du dig att leva"

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-10 22:06:41


beklagar verkligen PQ, take care

 

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-07-10 22:06:58

Beklagar verkligen sorgen.

Det heter att tiden läker alla sår. Kan av egen erfarenhet tyvärr inte hålla med om det, men den lindrar i varje fall de värsta plågande känslorna av förlust och sorg.

Lider med dig och din fru. 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-10 22:07:18

Finner inte ord att uttrycka mitt deltagande med dig, din fru o era nara, Aj sadant har ar sa grymt o gor sa ont,

 

Tander ett ljus for er alla.

B-G

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-10 22:13:06

PQ, beklagar sorgen. Du och din fru finns i mina tankar. 

/Varja
Have a great day! Unless you choose not to.

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-07-10 22:34:42

Det här var trist att läsa, skänker en tanke till er!

Beklagar djupt. 

mvh palle

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-10 22:41:51

Beklagar djupt. Man får sig verkligen en tankeställare om att några procent hit eller dit verkligen inte är allt i världen.

Ta hand om er!

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-10 22:55:10

Beklagar sorgen

Tag hand om er. 

mvh casse

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-07-11 00:14:20

Hoppas att eran sorg en dag blir lättare att bära. Tänker på er och lilla Engla.  Det finns många änglar där Engla nu är som vi skulle velat ha en längre stund på vår jord.

Ta hand om varandra

 

 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-11 00:41:44

Jag beklagar sorgen både för dig, för din fru och restän av familjen.

Av erfarenhet har jag lärt mig att vi till slut accepterar sitationen, men viktigast av allt är att arbeta med sin egen psyke. det som har hänt är mycket beklagligt och sorgsen, men de som överlever är också viktiga. Ta hand om dig själv och din fru.

"När mina kära gick bort en efter en, trodde mitt hjärta skulle spricka. Men istället fick jag ett större hjärta med plats för de alla"  

Mvh 60-talist

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-11 00:53:43

Beklagar sorgen. Svårt och obegripligt tragiskt för er.

mvh/zip 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-11 01:19:32

Har upplevt nästan samma sak ,lider med er , hoppas lyckan åter lysa över er  .

Mvh phille

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-07-11 02:32:50

PQ, det var oerhört ledsamt att höra. Beklagar verkligen sorgen.

Dina ord berörde mig på djupet. Väldigt vackert skrivet, i all sin vemodighet. Oerhört viktigt och välgörande att du/ni lättar på trycket, så fortsätt med det. Sorgen kommer att ta tid och plats, och måste tillåtas göra det. Största misstaget är att stänga in sorgen.

Minnet av er så efterlängtade dotter kommer alltid att leva kvar. Vi hoppas att det med tidens hjälp ändå kan bli till ett ljust minne, om än förenat med känslor av vemod.

Många har redan sagt det, men budskapet är väl värt att upprepas : Ta nu väl hand om varandra.

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-11 08:22:23

Beklagar sorgen PQ. Tänker inte försöka skriva något tröstande, för det finns inga tröstande ord som kan sägas med trovärdighet. Tillåt dig att vara förbannad på livet och sörja. Försök inte hitta någon mening i det meningslösa. Med tiden kommer livet kanske att kännas ljusare. Ta hand om varandra.

/roitto

If you do not wish to fight you are permitted to flee. (Seneca)

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-07-11 08:38:55

Tror mig ha hört talas om att det finns en stödförening för familjer som drabbats av förlusten av ett barn. Jag känner dock inte till namnet på denna. Förutom stöd från anhöriga och nära vänner så tror jag dock att det kan vara oerhört värdefullt att få tala med någon som upplevt samma sak. Vi människor tycker ofta att vi ska klara allt på egen hand men ibland kan det vara klokt att ta emot den hjälp som faktiskt finns att få. Kanske kan sjukhusets kurator hjälpa till med att förmedla en sådan kontakt om ni skulle vilja.

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-11 11:37:08

Åh, vilken sorg som drabbat Er!

Vill bara säga att vi tänker på Er och förstår vilken svår tid detta är.
Sorgen kommer säkert att finnas för resten av livet, men smärtan klingar av med tiden.

Med vänlig hälsning
Elenor och christerm

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-11 12:09:04

ska plantera en ros och taenka pa er

var starka

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-07-11 16:23:20

beklagar verkligen. kan nog inte skriva nagot som far dig att ma battre. saknar ord. ta hand om dig och frun. borjade grata 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-07-11 16:24:25

Detta kändes verkligen i hjärtat PQ. Jag har inte ord för vad jag känner just nu, men detta lär oss att ta vara på var sekund i livet och njuta av dem.

Jag tänker på Er och beklagar sorgen. 

______________________________________________________________
Mitt måtto "Det löser sig"
Min hemsida

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-07-11 17:52:57

Det rev i hjärtat..

Finns inte mycket man kan säga men beklagar djupt sorgen..

Det finns inga tårar utan känslor till...

Mvh finntrade

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-07-11 18:02:57

Beklagar sorgen ta väl hand om er.

mvh/bjorsa

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-07-11 18:42:24

Jag kan knappt tänka mig något värre. Jag blev verkligen ledsen för er skull då jag läste...

Jag tror att tiden innan man föds är mycket viktigare än man tror - att den påverkar en människas liv mycket. För mig betyder det att din dotter trots allt har upplevt något - faktiskt haft ett "liv" om än mycket kort.

Jag har också en tro om att varje liv har en uppgift. Richard Bach skriver i "Illusioner":

"Here is the test to find whether your mission on earth is finished. If you're alive, it isn't."

Vilket för mig betyder att alla liv slutför sin uppgift - oavsett hur långt eller kort det är.

Av det du skriver förstår jag att er dotter hunnit skapa - och uppleva - en relation med sina föräldrar. Känt av era känslor och skapat en plats i era hjärtan. Det är inte ofullbordat - det är fullbordat.

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-07-11 19:15:20

Jag saknar sällan ord, men nu blev det Tungt och Tomt

Det svåraste och tyngsta som finns är när ens egna barn går före en in i... - vad det nu än är

 - Och inte hjälper det Er att jag gråter nu... men jag gör det ändå...  

Hedervärt att Du släppte in oss - och att Du orkade skriva... och så fint Du skrev

Jag sörjer med Er av hela mitt hjärta

Usidom Wohlin / Eksjö

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-11 19:27:49

Jag beklagar verkligen sorgen. Bra att du vågade dela med dig här.

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-07-11 20:16:18

PQ.. En sådan händelse tar en från den största glädjen till den största sorgen på ett kick. Det är lätt att försöka leta förklaringar till vad som hände. Gör inte det, det finns ingen ni hade kunnat göra annorlunda så anklaga inte er själva på något vis.

Det var stort av dig att skriva här. Se det som ett första steg i processen att gå vidare. 

AktieTrader

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-07-12 01:17:12

Ett vackert namn.

Jag känner dig inte PQ, men blir ändå tårögd. Tack för att delar med dig av ditt liv. Ta hand om er.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-07-12 10:12:06

Beklagar verkligen sorgen. Ta hand om er och låt minnena leva.

/Lecce

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-12 10:17:18

Mina ord känns otillräckliga i denna stund.

Beklagar sorgen och hoppas att ni med tiden kommer att få tillbaka glädjen i era liv. 

Mvh TWA.


0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-07-12 12:26:42

Vad fint skrivet PQ.

Jag beklagar sorgen med tårar i ögonen.

Starkt av dig att dela detta med oss!

Mvh pegasos

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-07-12 17:06:14

Hej PQ

Har själv kusiner som har liknade fall

vet hur det känns beklagar verkligen

kämpa är mitt råd  

HC

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-07-12 23:41:18

Detta var mycket sorgligt att höra. Beklagar sorgen.  

Mvh våfflan

0
Ogilla!
26
Gilla!
2006-07-17 02:26:25

Jag tackar er alla för er stöd,,några av er kanske inte mina bästa vänner och det är stort av er att beklaga vår sorg..första chocken börjar lägga sig nu men erfaren som man är då jag begravt farfar,farmor,mormor,pappa under 2000-talet vet jag att raset har en viss fördröjning, så jag bävar för när det kommer att krypa fram igen, nu när jag får begrava mitt barn blir det nog tyvärr nya gränser..

Det jag fruktar mest är att känslan av likgiltighet för livet ska drabba någon oskyldig då jag vet att jag tidigare tagit ut ilska på andra, och jag vet att det kommer hända igen,,tyvärr..

Kan man vara psykiskt sjuk när man vet om felet?

mvh PQ..
Con ese adios tan salvaje y cruel

 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-17 13:18:59

Det händer nog i varje människas liv någon gång, föreställer jag mig, att man i vanmaktens hetaste stund... plötsligt bara känner för att avreagera sig rent fysiskt.

Att i en sådan stund plötsligt låta det gå ut över en okänd eller nära anhörig medmänniska, ser jag personligen som fullständigt oacceptabelt.

Man må tycka o säga vad man vill om boxning...  - Inom psykosomatiska/fysiologiska akutfaser kan jag kanske inte bistå dina frågor professionellt, men som amatör skulle jag kunna tänka mig som förslag att Du tar kontakt med någon klubb i närområdet om det är möjligt... gärna prata med ledarna och säga som det är. Jag tror jag kan lova att ett antal tränarledda träningspass på sandsäck, päronboll osv. kommer att bära frukt

Var själv en gång i tonåren aktiv... så jag är inte helt obekant med min tankes verkan

Men som sagt; detta är En tanke... det kommer säkert fler här

Med vänliga hälsningar - Usidom 

Hemsida

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-18 22:06:58

#57 håller med dig att ta ut saker på andra är oacceptabelt och jag vill inte göra det,,men tror inte du varit i kontakt med Helvetet,, min fruktan bygger på att skeenden inte går att förutse och tyvärr är jag duktig på att ställa till det..

 

 

 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-07-19 12:02:58

Gjorde verkligen ont att läsa. PQ.. håll hårt i den familj du trots allt har kvar i jordelivet och tillåt dig att sörja fullt ut. Finns inget annat som "hjälper".

Saknar ord för detta. Många som tänker på dig här nu PQ..

|StRY|

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-07-19 12:15:42

pq

djupt blev jag ledsen och jag bekagar sorgen.  

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-20 00:46:16

Beklagar PQ. Tänker på er...

Du verkar ha en god insikt angående tidigare händelser och konsekvenser av eget handlande. Med den insikten tillsammans med den fina öppenhet du visar här finns goda chanser att någon typ av samtal med kompetent personal inom detta område ger ett lyckat resultat.
Ett gott råd från egna erfarenheter.

mvh
stewart

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-07-20 22:09:26
Jag är är ledsen PQ.. jag har svårt att tänka mig något mycket värre eller något som kan vara mycket mer tärande för er båda. Mina tankar är hos er. :-/

Inlägget är redigerat av författaren.

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.