Grupp: Huvudforum

Köp till sillen

0
Ogilla!
12
Gilla!
2006-06-20 12:50:48

Hej !

Köp till sillen och Sälj till kräftorna tror jag blir en helrätt taktik i år.

Om nedgången tilltar idag och fortsätter i morgon blir torsdagen finfin att handla både Aktier, nubbe o Sill..

Glad midsommar !

/Utsikt

0
Ogilla!
13
Gilla!
2006-06-20 12:53:25

Jag läste i Dagens Industri att "köp till sillen och sälj till kräftorna" inte har fungerat alls bra sedan 70-/80-talet...men kan ju funka i år :)

0
Ogilla!
10
Gilla!
2006-06-20 12:59:26

#0 Min analys säger att det blir precis tvärtom ;-) 

Upp till midsommar och kanske några dagar till och sen ras fram till kräftorna.

Men det är ju tur att det finns olika åsikter annars blir det ju inga affärer gjorda.......

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-06-20 13:09:06

Jag hålle med Mojas, lite uppgång fram till månadskifte. Dock kan det nog bli slagigt nästa vecka. Kräftgång fram till rapporterna och sen???? 

Betänk att nu för tiden så kan man äta kräftor när som helst.

mvh evia

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-06-20 14:12:17

#2 Hej mojas, vad har du för slutmål på raset för OMX fram till kräftorna?

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-06-20 14:17:02

#4 sopis, åtminstone till 760 men kan gå lägre. Men jag tror inte raset börjar förrän OMX har stigit en bra bit. Kanske upp till 1000.  

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-06-20 14:19:44

#5 Tackar, så det ska alltså stiga rätt kraftigt någon vecka nu, till ett par dagar efter midsommar och sedan rasar det? Har jag uppfattat dig rätt?

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-06-20 14:19:50

#5

håller med 

Happiness in intelligent people is the rarest thing I know.
(Hemingway)

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-06-20 14:26:04

Mojas en till fråga. I strängen om plankträff menar du att OMX ska till 890-900 först. I denna sträng säger du sedan upp till ca 1000 och sedan ras. Ska allt detta ske under 1 vecka här nu? 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-06-20 14:34:22

#8 Nja, om det blir upp till 1000 så dröjer det nog några dagar längre, men det är inte alls säkert OMX når 1000. Finns två huvudalternativ med olika målområden. Se även #71 i Ryss-strängen. Motsvarande gäller för OMX.  

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-06-20 14:39:07

#9

Vilken ryss-sträng? 

Happiness in intelligent people is the rarest thing I know.
(Hemingway)

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-06-20 14:48:31

#10 Ryssland All-In ????

Dock ej öppen för dom småsnåla ;-) 

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-06-20 14:54:38

glöm det.

Jag har i övrigt nu gjort dig till viljes.  

Happiness in intelligent people is the rarest thing I know.
(Hemingway)

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-06-20 15:02:23
Ladda ned

Nåt sånt här du tänkt dig Mojas? B-våg upp till runt 970 och C ned till 760-770 för att avsluta med våg 5 till ca 1050 alt 1200-nivån?

Mvh kulan_63

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-06-20 15:08:29

#13 Nej, jag har ett helt annat scenario. Min Topcount finns här  

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-06-20 15:09:22

#14 I #5 syns den stora bilden. 

mvh

PS: Elliott & Fibonacci hälsar att OMX slutar på tresiffrigt år 2006.

0
Ogilla!
20
Gilla!
2006-06-21 16:56:21

Plockat in ericsson ,, kan bli en fin o snabb resa upp mot 26kr... 

/Utsikt  

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-06-21 20:52:51

I moorn blir det uppåt och sen kommer kön på köpsidan att bli längre o längre i kommande vecka.. 

/Utsikt

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-06-21 21:45:46

#17 Topp imorgon runt 9.30-10.00, sedan bär det utför. Tror t.o.m. det kan bli minus imorgon eftermiddag när alla skall ut innan midsommar. Ser ut att vara en bear flag på g. just nu i USA. Nasdaq faller rätt friskt från dagshögsta. 

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-06-22 11:36:04

Tuffar på bra uppåt !...  Tror vi stärks ytterligare framåt dagen...

/Utsikt 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-06-22 14:19:07

Nej prognosen ligger fast det kan bli minus längre fram idag. 

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-06-22 16:33:42

OMX på minus. (Vad var det jag sa, skulle jag kunna säga men det låter så himla otrevligt så därför säger jag det inte)

0
Ogilla!
6
Gilla!
2006-06-23 09:03:17

på min skärm är det plus sopis...  

/Utsikt 

0
Ogilla!
0
Gilla!
2006-06-23 11:34:59

Utsikt 16.33 igår hoppade OMX ner på minus några minuter (så det så)

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-06-25 20:42:27

det är historia sopis...  bra drag i japan i fredags så på måndag får de som vill köpa stå i kön....  precis som jag sa..  ( lät det illa ?)

/Utsikt 

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-06-26 09:33:18

#24 Kön till soppköket eller vaddå 

0
Ogilla!
5
Gilla!
2006-06-26 15:22:30

Det ryktas att Mattanten i Soppköket lyckats komma över lite nyfångade läckerheter från kusten....  oj oj tur man är först i kön... 

 

/Utsikt 

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
4
Gilla!
2006-06-28 15:04:20

Ryktena  stämde !   Liten leverans av havskräfter har dykt upp, men inte nog med det det sägs att både champange o Hummer är på väg... 

Kön kan snabbt bli lång......

/Utsikt

0
Ogilla!
1
Gilla!
2006-06-28 15:09:57

#27

Jag ligger inne med beställning på både hummer å havskräftor nu. Men jag är snål som en gris å hugger först när priset är i min smak. 

Mvh Mr Moonman

0
Ogilla!
8
Gilla!
2006-06-29 11:52:06

Det gör du rätt i Mr Moonman....  

/Utsikt

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-06-29 16:08:04

Nu kom hummerleveransen !....  o kön växte direkt...

/Utsikt 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-06-29 16:48:15

#30

Utsikt!

Ja här har köpts hummer av alla de sorters. T.o.m. en snuskhummer slank med i inköpen. :-) 

Mvh Mr Moonman

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-06-29 16:50:14

Snuskhummer? ..  Det är väl inte Sopis du menar ?

/Utsikt

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-06-29 16:57:08

#32 Fy fan va taskigt :-( 

0
Ogilla!
11
Gilla!
2006-06-29 17:02:48

Ursäkta Sopis....   Kunde inte låta bli....;)

/Utsikt 

0
Ogilla!
7
Gilla!
2006-06-30 09:16:38

Vilken fest.....  :)   

/Utsikt

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-06-30 11:05:48

#35 Vill inte förstöra festen för er, men snart kommer baksmällan. 

0
Ogilla!
3
Gilla!
2006-06-30 12:05:48

#36

Hej vad det går i portföljen i dag. Känns som gamla tider är tillbaka igen. Sådana här takter gillar vi. Synd bara att man inte köpte upp hela pengen när man köpte. Men man vill ju vara försiktig också. Nu avvaktar vi med mer köp tills tillfälle ges.

Aja Sopis!

E du inte med på festen? TYKS-tåget har startat å botten var runt 70 kronor. Mina charts visar strålande tider framöver nu. Nu har sommarfesten börjat. Kom och var med å festa nu Sopis!

Mvh Mr Moonman

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-06-30 12:29:41

#37 Moonis du vet väl att när det är som roligast så skall man lämna festen och minnas allt det fina, och jag kan tala om för dig att roligare än så här blir det ej.

Baksmällan och betongkepsarna åker på snart. 

0
Ogilla!
2
Gilla!
2006-06-30 12:47:43

#38

Festen har ju precis börjat Sopis! Gästerna stömmar till hela tiden. Då kan man ju inte lämna. Det roliga skall ju till att precis börja nu. Kom igen Sopis så förlustar vi oss på en kanonfest som nu kommer att hålla på länge. Minst hela sommaren! 

Mvh Mr Moonman

0
Ogilla!
9
Gilla!
2006-08-17 20:24:47

Ja taktiken verkar ju hålla.  Men till helgen blir det att köpa kräftor..  kanske är det dags att sälja då ;)

/Utsikt

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.